سه خاصیت ویژه چای سبز

چای یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌های دنیاست که در بین ایرانیان از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است و معمولاً ایرانیان بعد از مصرف غذا از این نوشیدنی‌ استفاده می‌کنند؛ چای به عنوان نوشیدنی پیش غذا، پس غذا و در وعده صبحانه مصرف می‌شود و می‌توان گفت که بعد از آب یکی از ارزانترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در دنیا محسوب می‌شود که می‌تواند فواید و مضراتی داشته باشد. چای انواع مخلفی دارد چای سیاه، چای سبز، چای ترش و…..

سه خاصیت ناشناخته چای سبز
نتایج برخی پژوهش ها نشان می دهد که این چای خواص ناشناخته و فوق العاده ای دارد. این نوشیدنی خواص ضدسرطانی دارد و کاهش دهنده استرس و بیماری های قلبی است. علاوه بر این ۳ خاصیت ویژه دیگری نیز به این چای نسبت می دهند:

چای سبز برای داشتن دندان ها و لثه های سالمتر
محققان در سال ۲۰۰۹ روی وضعیت سلامت دهان و دندان ۹۴۰ نفر تحقیقاتی انجام دادند. آن ها مشاهده کردند افرادی که به طور منظم چای سبز می نوشند لثه های سالمتری نسبت به افرادی که به ندرت از این چای استفاده می کنند و یا لب آن نمی زنند دارند. هر فنجان چای سبز باعث کاهش عوامل ایجاد کننده بیماری های دهان و دندان مانند خونریزی لثه و تخریب مینای دندان می شود. پس برای داشتن دهانی سالمتر حتماً چای سبز میل کنید.

چای سبز برای پیشگیری از سکته مغزی
لازم است که بعد از جوش آمدن آب بلافاصله از آن برای دم کردن چای سبز استفاده نکنید. آب داغی که از حالت جوش افتاده و اندکی خنک شده است کمتر باعث تجزیه شدن ترکیبات چای مانند اسید گالیک در حین دم کشیدن شده و به این ترتیب خواص آن بهتر حفظ می شود. در همان سال ۲۰۰۹، پژوهش دیگری ارتباط بین مصرف چای سبز و تأثیر آن در کاهش چشمگیر سکته مغزی را به اثبات رساند. نتایج این پژوهش که روی ۱۹۵ هزار نفر انجام شده بود نشان می دهد که نوشیدن روزانه ۳ فنجان چای سبز خطر بروز سکته مغزی را به میزان ۲۱ درصد کاهش می دهد.

چای سبز برای بهبود عملکرد مغز
به عقیده متخصصان نوشیدن چای سبز باعث محافظت مغز در برابر اثرات مخرب پیری می شود. در سال ۲۰۰۶، محققان تأثیر چای سبز را روی ۱۰۰۰ ژاپنی بیش از ۷۰ سال بررسی کردند. آن ها مشاهده کردند افرادی که در طول زندگی خود چای سبز مصرف کرده اند کمتر دچار مشکلات حافظه و ضعف عمومی عملکرد حافظه خود شده اند. محققان مشاهده کردند افرادی که در طول زندگی خود هر هفته بین ۴ تا ۶ بار چای سبز مصرف کرده اند به میزان ۳۸ درصد کمتر در معرض مشکلات دژنراتیو مغزی قرار گرفته اند. در واقع این افراد کمتر دچار زوال قدرت عقل شده اند. البته با وجود این نتایج، به نظر می رسد که نمی توان به طور قطع در خصوص تأثیر درمانی چای سبز روی بیماری ها نظر داد. با این حال متخصصان بر این عقیده اند که این چای اثرات پیشگیرانه فوق العاده ای دارد.

منبع: تبیان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.