نکاتی که باید درباره خرید فرش اتاق کودک بدانید

فرش اتاق کودک مساله بسیار مهمی است که کمتر به آن توجه می شود. فرش اتاق کودک یکی از مهم ترین بخش ها در دکوراسیون و حتی حفظ سلامت کودکان است. ممکن است آخرین چیزی که برای تکمیل اتاق کودک به ذهن مامان و بابا برسد، یک فرش برای کف اتاق او باشد، اما آخرین بودن دلیل کم‌اهمیت بودن نیست. انتخاب و خرید فرش یا هر چیزی که برای انداختن کف اتاق اختراع شده باشد، قلق‌ها و بایدها و نبایدهای خودش را دارد که در مطلب زیر با آن آشنا می شویم.

جنس
مهم‌ترین مسئله در مورد جنس چیزی که با آن کف اتاق کودک را مفروش می‌کنید، قابل شست‌وشو بودن آن است. به‌طور متوسط هر دو ماه یک بار بهتر است که زیرانداز اتاق کودک شسته شود تا از هر گونه آلودگی و میکروب پاک شود. بنابراین بهتر است حالا که می‌خواهید خرید کنید، بهترین کیفیت را انتخاب کنید تا با شست‌وشوی زیاد زود مستهلک نشود. هنگام خرید از کیفیت رنگ‌هایی که در فرش استفاده شده، مطمئن شوید تا در شست‌وشوی زیاد رنگ‌ها با هم ترکیب نشوند و از طرفی از قیافه نیفتد.

مدل
با این‌که بهترین موقعیت برای تجربه خرید فرش‌های فانتزی اتاق کودک است، اما بهتر است جوگیر نشوید. بهتر است سراغ نمونه‌های ساده‌تر با قطع‌های عادی باشید تا بتوانید استفاده‌های دیگری هم از آن بکنید. حواس‌تان باشد که فرش ضخیم نباشد یعنی نخ‌های فرش خیلی بلند نباشند. هر قدر فرش ظریف‌تر باشد برای اتاق کودک بهتر است. هم‌چنین بافت فشرده‌تر به شما کمک می‌کند تا آلودگی کمتری در فرش نفوذ کند. در مورد مدل هم‌چنین دقت کنید نمونه‌ای را انتخاب کنید که اطرافش ریشه نداشته باشد. ریشه‌ها بانک آلودگی هستند.

رنگ
طبیعی است که باید موقع انتخاب رنگ فرش اتاق کودک باید به بقیه بخش‌های دکوراسیون اتاقش هم دقت کنید. رنگ پرده‌ها، رنگ ملحفه‌های روی تخت، رنگ سرویس خواب و کمد و حتی رنگ دیوارها در این زمینه می‌توانند راهنمای شما باشند، اما یادتان باشد که بهتر است رنگ فرش را تیره انتخاب کنید. مثلا اگر در اتاق کودک رنگ سبز روشن غالب است می‌توانید سراغ یک فرش به رنگ سبز تیره یا حتی سرمه‌ای بروید زیرا فرش به دلیل این‌که زیر پاست، خیلی زود چرک می‌شود و استفاده از رنگ‌های چرک‌تاب بهتر است. البته این به آن معنا نیست که سراغ رنگ‌های جدی مثل قهوه‌ای یا مشکی بروید. در عین حال که باید چرک‌تاب باشد باید شادابی دکوراسیون اتاق کودک هم حفظ شود.

دخترانه‌ها/ پسرانه‌ها
اتاق کودک دختر با اتاق کودک پسر فرق دارد. این فرق تنها در زمینه رنگ‌بندی نیست. مدل، طرح و حتی نوع چیدمان در این زمینه می‌تواند موثر باشد. با این‌که نباید از ابتدا رنگ‌ها را با جنسیت تفکیک کرد، اما می‌توان گفت که طبق عرف، رنگ‌های سردتر برای اتاق پسران و رنگ‌های گرم‌تر برای اتاق دختران بهتر هستند. سرمه‌ای، آبی، خاکستری، فیلی، زرشکی و یشمی رنگ‌هایی هستند که برای دکوراسیون اتاق پسرها خوب هستند. رنگ‌هایی مثل نارنجی، قرمز تیره، صورتی چرک و… مناسبت بیش‌تری برای اتاق دخترک‌ها دارند.

منبع: شهرزاد

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.