میکرونیدلینگ چیست؟ و درمان جای زخم با میکرونیدلینگ

ناهمواری های پوستی مشکلی شایع است که برای بسیاری از افراد رخ می دهد. دلیل آن نیز می تواند جای جوش و یا جای زخم باشد. اما جای نگرانی نیست چون با متدهای جدید علم پزشکی قابل رفع هستند.

میکرونیدلینگ روشی است که با کمک ابزاری دقیق، و با ۱۲ سوزن که به داخل پوست نفوذ میکنند، پوست را به ایجاد سلول های جدید پوستی، تحریک می کند. این تکثیر سلول موجب تشکیل لایه هایی جدید از فیبر کلاژن و الاستین می شود علاوه بر این مویرگ های جدیدی نیز بوجود می آید که جریان خون را در پوست بهبود می دهد؛ شاید به همین دلیل است که برخی همکاران این روش را طبیعی ترین و موثرترین روش جوانسازی پوست می نامند!

میکرونیدلینگ، بیشتر در درمان و ترمیم جای زخم ها بکار میرود، که از جمله کاربردهای آن میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درمان جای زخم ناشی از آکنه که به صورت کم تا متوسط است
  • جای زخم جدید یا قدیم

همچنین در امر زیباسازی پوست، موارد زیر برای کاربرد این روش زیباسازی قابل ذکر است:

  • چین و چروک و خطوط باریک
  • پوست شل و نرم
  • تغییر بافت پوست و تغییر اندازه روزنه های پوست
  • ترک های پوستی

روند کار میکرونیدلینگ

با کمک دستگاه میرونیدلینگ، در پوست سوراخ هایی به عمق تنها ۲ میلی متر ایجاد میشود. با این کار زخم هایی ریز برروی پوست ایجاد میشود.پس از آن پوست به ساخت فیبر های کلاژن والاستین تحریک میشود و پوست درجواب تحریک سوزن، برجسته و ضخیم میشود تا حدی که جای زخم، ناپدید و خط چین و چروک پوست، از بین میروند.

درباره میکرونیدلینگ، باید گفت که پوست مراجعین، پس از شست و شو، با ماده ای، بی حس میشود تا مراجعین هیچ دردی حس نکنند. در کنار این روش درمانی و به عنوان مکمل، اسید هالورونیک و ویتامین C به کمک می آیند تا مراحل کلاژن سازی بهتر و سریع تر رخ بدهد.

سوراخ هایی که بر اثر این روش ایجاد میشوند در سطح اپیدرم پوست هستند و می توانند منجر به ویتامین رسانی بهتر پوست نیز بشوند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.