زنان به کدام قسمت بدن مردها بیشتر نگاه می کنند؟

بررسی کمپانی سازنده عینک های «ردیابی نگاه» در لندن، با قرار دادن عکس یک مرد با مایوی شنا در برابر نگاه زنان شروع شد. بررسی ها نشان داد که اکثر زنان بر عکس تصور همگانی، کمترین اهمیت را به عضو تناسلی مرد داده اند. تصاویر تهیه شده از رد نگاه زنان بر روی بدن مرد کمابیش لخت، به سمت نیم تنه بالای بدنش بوده است.

شکم، شانه، بازو و صورت مردان بیشترین کنجکاوی ها را در زنان بر می انگیزد. خانم دکتر Wendy Walsh نویسنده کتابی در باره مشکلات زناشویی و متخصص امور جنسی می گوید این رفتار زنانه قدمتی طولانی دارد چون زنان نخستین، بیش از هر چیزی در دوران بارداری نگران حمایت و امنیت بودند.

مردی که از جست و خیز سریع برخوردار بود معمولا بدن نیرومندی داشت که می توانست دسترسی به منابع غذایی و حفاظت از همسری که چندین فرزند محتاج و ضعیف به او وابسته بودند را داشته باشند.

این نشانه های باستانی جذابیت مردان همچنان در ضمیر زنها حک شده است. لازم هم نیست جای دور برویم چون سنجش تهیه و جمع بندی شده توسط یک گروه محقق چینی نشان داده است که موقعیت اقتصادی موفق مردان٬ برای زنان چین از حق تقدم برخوردار است.

دکتر Walsh خاطرنشان می کند که توجه بیش از حد اجداد مونث ما به چهره مردان نیز برای تشخیص درصد مهربانی و هوش آنها نیز بوده است. مردان شاید می توانستند شکارچی خوبی باشند ولی این زنها بودند که از طریق صورت شان ( لبخند و نگاه) تشخیص دهند کدام یک از آنها تمایل بیشتری برای تقسیم غذا با آنها را دارا است.

ترجمه و تدوین: محمد رادفر؛ مجله مرد روز

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.