طرز تهیه ماهی شکم پر با روکش خمیر

مواد اولیه ماهی شکم‌پر با روکش خمیر:
ماهی (حدودا ۳۰۰ گرم): ١ عدد
پیاز: ١ عدد
سیر: ٢ حبه
هویج: ١ عدد
سبزی: از هر کدام ۴ شاخه
لیمو: ٢ عدد
فلفل تند: ٢ عدد

مواد لازم برای تهیه خمیر:
آرد غنی شده: ۲۲۵ گرم
نمک: نصف قاشق چای خوری
تخم مرغ: ١ عدد
روغن: ٢ قاشق غذاخوری
آب ولرم: ۱۵۰ میلی لیتر
زعفران: به دلخواه

طرز تهیه ماهی شکم‌پر با روکش خمیر:
ابتدا فر را روی حرارت ۱۵۰ درجه تنظیم و روشن کنید. ماهی درسته را از فلس پاک کنید. شکم آن را باز کرده، تمیز کنید‌ و سپس خوب شستشو ‌دهید.
داخل شکم ماهی را با آبلیمو و نمک مزه دار کرده و با پیاز خرد شده، سیر، هویج، فلفل سبز و شاخه های سبزی که همگی را ریز کرده اید، پر کنید.
برای مزه دارشدن بیشتر روی مواد داخل ماهی ‏آب لیموی تازه بریزید. شکم ماهی را ‌ببندید و آن را داخل فر قرار داده تا نیم پز شود.

طرز تهیه خمیر:
آرد و نمک را در ظرفی الک کرده، در مرکز آن گودی ایجاد کنید. تخم مرغ را به همراه کمی زعفران یا زردچوبه خوب با مخلوط کن بزنید. سپس به همراه آب و روغن آفتابگردان داخل گودی ریخته و مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیر چسبنده ای به دست آید. خمیر را روی سطح آرد پاشی شده ضربه بزنید تا چسبندگی آن از بین برود، سپس خمیر را روی یک حوله قرار دهید و یک کاسه روی آن برگردانید و به مدت ۳۰ دقیقه در محیط گرم استراحت دهید.
خمیر را روی سطح آرد پاشی شده باز کنید. به طوری که کاملاً یکدست، صاف و بدون پاره گی باقی بماند. سپس ماهی نیم پز را روی آن قرار داده و خمیر را روی ماهی بکشید و روی آن را با کره کاملا چرب کنید. داخل ظرف فر قرار داده و اجازه دهید خمیر بپزد.

نکته:
نکته قابل توجه در مورد این خمیر این است که این خمیر بهتر است روی پارچه باز شود. به این صورت که پارچه را روی میز ببندید تا حرکت نکند. سپس روی آن آرد کافی بپاشید و با وردنه نازک کنید.
بهتر است سر و دم ماهی را بکنید و آن را با خمیر خودتان شکل دهید تا قابل خوردن شود.
می توانید از هر ماده ای که خواستید برای داخل شکم ماهی استفاده کنید.
سبزی مورد استفاده شامل گشنیز، جعفری و ریحان می باشد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.