روش تهیه سیب‌زمینی شکم‌پر

مواد لازم برای تهیه سیب‌زمینی شکم‌پر:
سیب‌زمینی متوسط: ۵ عدد
گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
زرشک: ۳ قاشق سوپ خوری
پیاز بزرگ: ۱ عدد
رب‌ گوجه‌: ۲ قاشق سوپ خوری
روغن: به مقدار لازم
جعفری خرد شده: ۱ قاشق سوپ خوری
تخم ‌مرغ: ۳ عدد
زعفران ساییده: ۱/۲ قاشق چای خوری
زرد چوبه: ۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه سیب‌زمینی شکم‌پر:
ابتدا سیب ‌زمینی ‌ها را با کمی آب بگذارید تا بپزد. در این فاصله، پیاز را پوست گرفته و به صورت خلالی خرد کنید، سپس با کمی روغن سرخ کنید.
در مراحل پایانی سرخ کردن پیاز، ابتدا نصف زردچوبه (نصف قاشق چای ‌خوری) و سپس گوشت چرخ ‌کرده را اضافه کنید. و مواد را هم بزنید تا گوشت چرخ‌کرده همراه با پیاز کمی سرخ شود. بعد از آن، رب گوجه‌ را به مخلوط‌ گوشت و پیاز اضافه کنید و هم بزنید تا رب هم کمی تفت داده شود. حالا نصف زعفران را در ۱/۳ استکان آب ‌جوش حل کرده و روی مواد بریزید. در ظرف را بگذارید تا گوشت کمی بپزد.
در این فاصله، زرشک را پاک کرده، بشویید. و همراه با جعفری خرد شده به مخلوط گوشتی داخل تابه اضافه کنید و چند دقیقه حرارت دهید. کمی هم نمک و فلفل بریزید.  سیب ‌زمینی ‌های پخته ‌شده را پوست کنده و رنده کنید. سپس باقیمانده زردچوبه و زعفران را همراه با کمی نمک و فلفل سیاه به سیب ‌زمینی رنده ‌شده اضافه کنید. تخم‌ مرغ‌ ها را هم در این مخلوط ریخته و مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه کوکو آماده شود.
تابه بزرگی آماده کنید و داخل آن مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا روغن کاملا داغ شود. یک کاسه حاوی آب کنار دستتان بگذارید. با دست خیس یک مشت از مایه کوکو را برداشته و کف دست دیگر پهن کنید. حالا با انگشت، قسمت وسط آن را با دست گود کرده، سپس مخلوط گوشتی را با قاشق، داخل این گودی ایجاد شده بریزید و مایه سیب‌زمینی را به طور کامل روی آن برگردانید به صورتی که دیگر اثری از مایه گوشتی نمایان نباشد.
هر کدام از کوکو ها را پس از آماده شدن، داخل روغن  سرخ کنید. هر تعداد که می شود به همین شکل درست کرده و آنها را  در روغن سرخ کرده و سرو کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.