طریقه آماده سازی بقچه چینی

مواد لازم برای تهیه بقچه چینی:
نودل: ۱ بسته
فلفل سبز بزرگ: نصف ۱ فلفل
کرفس خلال شده: ۱ پیمانه
هویج خلال شده: نصف پیمانه
قارچ خلال شده: ۱ پیمانه
پیاز خلال شده: ۱ عدد
جوانه ماش: ۱ پیمانه
سینه مرغ خلال شده: نصف سینه
خمیر فیلو: به تعداد لازم
نمک و فلفل: به میزان لازم
سویا سس: ۱/۴ پیمانه
تره یا پیازچه: برای تزیین
روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

طرز تهیه بقچه چینی:
ابتدا نودل را در ظرفی ریخته و مقداری آب جوش روی آن بریزید تا حدی که روی نودل را بپوشاند، بعد از ۳ دقیقه نودل آماده می‌شود. روغن را در تابه ریخته و روی حرارت بگذارید. پیاز را در آن ریخته، تفت دهید و مرغ خلالی (در صورت تمایل) را هم بریزید تا نرم شود.
سپس هویج، کرفس، قارچ و فلفل سبز را هم به مواد داخل تابه اضافه کنید. هم بزنید تا سبزیجات کمی نرم شوند. در انتها جوانه ماش، نمک و فلفل را هم اضافه کنید. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.
خمیر فیلو را به شکل مربع بریده، از مایه سبزیجات و کمی نودل روی خمیر قرار دهید. خمیر را به‌ صورت بقچه جمع کرده و با تره یا پیازچه دور آن را ببندید. تمام بقچه‌ها را به همین صورت آماده کنید. سپس در ظرفی نسبتا گود روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. بقچه‌ها را در روغن سرخ کنید. بعد از سرخ شدن بقچه‌ها را از داخل روغن بیرون آورده و روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
در آخر کار ظرفی که می‌خواهید غذا را در آن سرو کنید، کمی سس سویا ریخته و بقچه‌های سرخ شده را روی آن بچینید و نوش جان کنید.

نکته:
اگر خمیر فیلو در دسترس نبود، می‌توانید خودتان خمیر را با ترکیب ۲ پیمانه آرد، ۶۰ گرم کره و مقداری شیر یا آب سرد (به اندازه‌ای که خمیر به دست نچسبد) درست کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.