طرز تهیه ژله هفت میوه

مواد لازم برای تهیه ژله هفت میوه:
ژله آلورا: ۲ بسته
بستنی وانیلی: ۱ لیوان
انار دان شده: به مقدار لازم
سیب تکه شده: به مقدار لازم
میوه دلخواه: به مقدار لازم

طرز تهیه ژله هفت میوه:
ابتدا ژله آلورا را با یک لیوان آب جوش به خوبی مخلوط کرده، به طوری که هیچ اثری از دانه های ژله در طرف دیده نشود. بعد ۳  قاشق غذاخوری بستنی وانیلی به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس در قالب مورد نظر ریخته و در یخچال بگذارید. می توانید از کرم وانیلی هم استفاده کنید.
وقتی که ژله بستنی خوب بسته شد، آن را از یخچال بیرون آورده و همانطور که در قالب است به دلخواه به ۴ یا ۸ قسمت برش داده، سپس برش ها را خارج کرده و کرم های بیرون آورده را برای ادامه کار کنار بگذارید.
ژله آلوورای دیگر را مانند قبلی خوب با آب جوش مخلوط کرده و بعد یک لیوان سر خالی آب سرد به آن اضافه کرده و دوباره هم بزنید.
میوه ها را به ترتیبی که دوست دارید در جاهای خالی قرار دهید و سپس روی آن را با قاشق، ژله آلوورا بریزید و دوباره در یخچال بگذارید تا ببندد.
حال کرم های بیرون آورده را روی بخار آب بگذارید تا دوباره مایع شود و اگر دوست دارید کمی آب انار به آن اضافه کنید یا به رنگ سفید روی ژله بسته شده بریزید و دوباره در یخچال بگذارید تا ببندد.
قالب را از یخچال بیرون آورده و دور ژله را با چاقو آزاد کنید و قالب را درون آب جوش بگذارید یک تکان بدهید اگر از قالب آزاد شده بود، برگردانید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.