طرز تهیه نان پنیری خانگی

نان پنیری در واقع یک نان شکم پر است که برای تهیه مواد داخل آن، می توانید از مواد متفاوتی که در منزل دارید استفاده کنید. ولی پنیر حتما باید در دستور تهیه این نان باشد. این نان به خاطر شکل زیبا و طعم بی نظیرش یکی از نان های پرطرفدار محسوب می شود.

مواد اولیه نان پنیری خانگی:
آب گرم: ۱/۴ پیمانه
شیر گرم: ۳/۴ پیمانه
تخم مرغ: ۱ عدد
کره نرم شده: ۱/۴ پیمانه
شکر: ۲ قاشق سوپ خوری
نمک: ۱ قاشق چای خوری
آرد: ۳.۵ پیمانه
مایه خمیر: ۲ قاشق سوپ خوری
پودر هل: ۱/۴ قاشق چای خوری

مواد لازم برای روی و داخل نان:
شیر: ۱/۴ پیمانه
پنیر پارمسان رنده شده: ۱ پیمانه
جعفری یا نعنای خرد شده: ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه نان پنیری خانگی:
در یک ظرف مناسب تخم مرغ را با آب گرم، شیر گرم، شکر، کره و مایه خمیر مخلوط کرده و خوب هم بزنید، سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید.
در ظرفی دیگر آرد را با نمک و پودر هل مخلوط کنید. مخلوط تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا خمیر بدست آید. در صورت نیاز آن را با کمک دست ورز دهید. خمیر را داخل ظرفی که آن را کمی چرب کرده اید قرار داده، سپس در یک جای گرم بگذارید تا حجمش دو برابر شود.
خمیر ور آمده را روی یک سطح آغشته به آرد پهن کنید. پنیر را با جعفری یا نعنا مخلوط کرده، سپس آن را روی خمیر پخش کنید. خمیر را به صورت لوله ای رول کنید، سپس دو طرف آن را به هم وصل کرده تا شبیه یک دایره تو خالی شود.
به کمک قیچی برش هایی روی خمیر ایجاد کنید. هر کدام از برش ها را حدود ۹۰ درجه بچرخوانید. روی نان را با برس، شیر بمالید و سپس ۱۵ دقیقه به آن استراحت دهید. فر را با دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. نان را به مدت ۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. حرارت فر را تا ۲۰۰ درجه کاهش دهید و نان را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر بگذارید داخل فر بماند تا روی نان طلایی شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. هما می‌گوید

    سلام برنامه بسیارمفید وسازنده است موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.