روش پخت خورشت داوود پاشا با مرغ

مواد لازم برای خورش داوود پاشا با مرغ:
مرغ چرخ کرده: ۶۰۰ گرم یا ۸۰۰ گرم (بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید)
پیاز متوسط: ۲ عدد
رب انار: ۲ قاشق غذاخوری
پودر نعناع خشک: ۱ قاشق سوپخوری
روغن مایع: به اندازه کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه کافی

طرز تهیه خورشت داوود پاشا با مرغ:
ابتدا باید گوشت های قلقلی را درست کنید، برای این منظور یکی از پیازها را با رنده ریز رنده کنید و داخل یک کاسه جادار بریزید. در ادامه مرغ چرخ کرده را هم به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنید.
مواد را مانند مایه کباب کوبیده به خوبی ورز دهید تا منسجم و یکدست شود. پس از اینکه مخلوط پیاز و مرغ منسجم شد آن را به کوفته های قلقلی کوچک به اندازه گردو تبدیل کنید. پس از اینکه تمام مرغ را به کوفته قلقلی تبدیل کردید آن را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.
در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد کنید، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی نرم و شفاف شود.
پس از اینکه پیاز شفاف شد مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در مرحله بعدی نعناع خشک را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نعناع خشک نرم شود سپس کوفته های قلقلی را اضافه کنید.
کوفته های قلقلی را به خوبی و با دقت سرخ کنید به طوریکه تمام قسمت های کوفته ها سرخ شود. پس از اینکه کوفته های قلقلی را سرخ کردید رب انار را در یک یا دو لیوان آب جوش بریزید و خوب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس به قابلمه اضافه کنید.
مواد را به خوبی تفت دهید تا رب انار به خورد کوفته های قلقلی برود، سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید آب اضافی خورش با حرارت ملایم تبخیر شود و خورش روغن بیندازد. در این مرحله طعم خورش را بچشید و در صورت نیاز مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.
پس از اینکه خورش آماده شد آن را به همراه برنج سرو کنید. توجه داشته باشید که خورش داوود پاشا به صورت ملس سرو می شود. در صورتی که رب انار شما ترش است می توانید با اضافه کردن مقداری شکر طعم خورش را به تعادل برسانید.

خورش داوود پاشا به طور مرسوم با گوشت قرمز طبخ می شود ولی در صورتی که منع مصرف گوشت قرمز دارید می توانید این خورش را با گوشت مرغ هم تهیه کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.