طرز تهیه پیراشکی فیله

مواد لازم جهت تهیه خمیر پیراشکی:
خمیر مایه: ۱ قاشق غذاخوری
آب ولرم: نصف لیوان
آرد: به میزان لازم
تخم مرغ: ۱ عدد
ماست: ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری
نمک: کمی

طرز تهیه خمیر پیراشکی:
خمیر مایه و آب گرم را با هم مخلوط کرده و درب آن را بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بماند تا پف کند. تخم مرغ، ماست و روغن را با هم مخلوط کرده، سپس خمیر مایه آماده شده را اضافه کنید. بعد به ترتیب نمک و آرد الک شده را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که اصلا بدست نچسبد. ظرفی را چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار داده تا ور بیاید و حجم آن دو برابر شود. بعد خمیر را پهن کرده و چند دایره برش بزنید.

برای مواد میانی:
ابتدا یک عدد پیاز را خرد کرده و سرخ کنید. بعد از طلایی شدن فیله تکه شده را به آن اضافه کرده و بعد از اینکه خوب سرخ شدند، قارچ و فلفل دلمه رنگی اضافه کرده و کمی تفت دهید و بعد زردچوبه، فلفل، کاری و زنجبیل اضافه کنید و در آخر کار کمی رب بزنید و بعد از کمی تفت دادن از روی شعله بردارید.
مواد آماده شده را داخل خمیرهای دایره شده، ریخته و رویش کمی پنیر پیتزا بریزید و به شکل پیراشکی درآورید. سپس داخل سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده و کمی چرب کنید و پیراشکی را روی آن بچینید و برای روی پیراشکی از زرده تخم مرغ استفاده کنید.
سینی را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار داده تا بپزند و برای طلایی شدن رویش گریل بالا را ۵ دقیقه روشن کنید.

نوش جان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.