روش تهیه دسر شکلاتی راه راه

مواد لازم برای قسمت شکلاتی تیره:
آب جوش: ۱.۵ لیوان
آب سرد: نصف لیوان
پودر ژلاتین: ۱.۵ قاشق سوپ خوری
پودر هات چاکلت آماده: ۳ بسته
شکر: ۴ قاشق سوپ خوری
شکلات سیاه و تلخ: ۵۰ گرم

طرز تهیه قسمت شکلاتی تیره:
ابتدا آب جوش، شکر و پودر هات چاکلت را در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم بزنید تا تمام مواد حل شده و یکدست شود. پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و روی بخار آب قرار داده تا شفاف شود. سپس ژلاتین حل شده را به مایع شکلاتی اضافه کرده، خوب مخلوط کرده و کنار بگذارید.

مواد لازم برای قسمت شکلاتی روشن:
شیر: ۱.۵ لیوان
شکر: ۵ قاشق سوپ خوری
پودر هات چاکلت: ۱ بسته
آب سرد: نصف لیوان
پودر ژلاتین: ۱.۵ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه قسمت شکلاتی روشن:
ابتدا شیر و شکر را روی حرارت ملایم قرار داده تا کاملا داغ شود ولی نجوشد. بعد هات چاکلت را به آن افزوده، خوب مخلوط کنید و کنار گذاشته تا کمی خنک شود. پودر ژلاتین را در آب سرد ریخته، هم زده و روی بخار آب قرار داده تا شفاف شود. ژلاتین حل شده را کنار گذاشته تا کمی خنک شود. سپس آن را به شیر ولرم اضافه کرده، خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مواد لازم برای قسمت سفید:
شیر: ۲ لیوان
شکر: ۸ قاشق سوپ خوری
وانیل: ۱/۴ قاشق چای خوری
خامه: ۳ قاشق سوپ خوری
پودر ژلاتین : ۲ قاشق سوپ خوری سر خالی
آب سرد: نصف لیوان

طرز تهیه قسمت سفید:
پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده، روی بخار آب قرار داده تا حل شود. شیر و شکر را مخلوط کرده، روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا شکر حل شود. سپس خامه و وانیل را افزوده خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. بعد بگذارید تا کمی خنک شود. ژلاتین را هم کنار گذاشته تا از داغی بیفتد. بعد شیر و ژلاتین را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید تا خنک شود. قالب مخصوص ژله را با قلمو کمی چرب کرده و در فریزر قرار داده تا کاملا سرد شود. یک لایه از مایع شکلاتی تیره در قالب ریخته و در یخچال بگذارید تا نیم بند شود. در قسمت اول با قاشق چای خوری در فرو رفتگی های قالب ریخته، سپس لایه دوم را از شکلاتی روشن استفاده کنید. (باز در این جا هم یک قاشق چای خوری و بعد از نیم بند شدن لایه دوم را بریزید. در لایه سوم از مایع سفید و برای بار بعد با قاشق بزرگتر به ترتیب تیره، کرم و سفید را آنقدر بریزید تا کم کم شیار های داخل قالب بوسیله ژله ها پر شود. در مراحل مقدار ژله بیشتری می ریزیم تا ظرف پر شود. در آخر کار قالب را در یخچال قرار داده تا کاملا بسته شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.