روش تهیه دسر گل محمدی

مواد لازم برای تهیه دسر گل محمدی:
پودر ژلاتین: ۱.۵ قاشق سوپ خوری
پودر گل محمدی: ۱ قاشق چای خوری
شیر: ۵۰۰ میلی لیتر
شکر: ۷۰ گرم
خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه: ۱۵۰ گرم
وانیل شکری: ۱/۸ قاشق چای خوری
گلاب: ۶۰ میلی لیتر
رنگ خوراکی صورتی: به دلخواه
خامه فرم گرفته: کمی برای تزئین
گل رز: برای تزئین

طرز تهیه دسر گل محمدی:
ابتدا پودر ژلاتین و ۲ قاشق سوپ خوری آب سرد را در ظرفی ریخته و روی حرارت بخار آب جوش قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین در آب حل شود. پودر گل محمدی، شیر و شکر را در قابلمه ای ریخته، روی حرارت ملایم قرار داده، هم بزنید تا شکر ذوب شده و شیر گرم شود.
در این فاصله خامه صبحانه، وانیل شکری و پنیر ماسکارپونه را در ظرفی ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا مخلوطی کاملا  یکدست شود. سپس مخلوط شیر را از روی حرارت برداشته و ژلاتین را اضافه کرده با هم مخلوط کنید. سپس آن را به تدریج به مخلوط پنیر و خامه اضافه کرده و با همزن برقی هم بزنید تا مواد یکدست شود. گلاب و رنگ خوراکی صورتی را به مایع بالا اضافه و مخلوط کنید. سپس مخلوط را در قالب ریخته و سه تا چهار ساعت در یخچال قرار داده تا کاملا ببندد. در این فاصله شربت رز را آماده کنید.

روش تهیه شربت گل محمدی:
ابتدا ۱۰۰ میلی لیتر آب را همراه ۲۰۰ گرم شکر و یک قاشق سوپ خوری گلبرگ گل محمدی را در قابلمه ریخته روی حرارت ملایم بگذارید تا شکر ذوب شود. سپس ۶۰ میلی لیتر گلاب را به شربت اضافه کرده و بگذارید تا شربت کاملا غلیظ شود. بعد قابلمه را از روی حرارت برداشته و از صافی رد کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری رنگ صورتی اضافه کنید.  سپس در آخر قالب را از یخچال بیرون آورده و در ظرف مورد نظر برگردانده، تزیین کنید. ️

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.