چند نکته طلایی برای تهیه بامیه

بامیه از آن دست خوراکی‌هایی است که بعضی از افراد ترجیح می‌دهند در مهمانی‌های خود از آن استفاده کنند. با شروع ماه مبارک مصرف آن بیشتر هم می شود. در مطلب زیر چند نکته برای تهیه ی بهتر آن بیان شده است:

علت شکرک زدن بامیه: 
این نشان دهنده این است که شربت بامیه خیلی جوشیده و آب شربت خیلی کم شده است. همیشه دقت کنید که بعد از اینکه گلوکز را اضافه کردید و گلوکز باز شد، شعله را خاموش کنید. اگر بعد از جوش آمدن شربت و حل شدن شکر شربت خیلی روی گاز بماند، آبش کم شده و شکرک میزند.

علت کف کردن روغن هنگام انداختن بامیه:
چون داخل خمیر بامیه از تخم مرغ استفاده می شود و این باعث کف کردن روغن می شود. تا می توانید سری اول را زیادتر بزنید و سری های بعد را کمتر کنید تا خیلی کف نکند.

همانند بامیه بازاری: 
اگر می خواهید بامیه های شما همانند بامیه های بازاری شوند باید از گلوکز استفاده کنید. چون بدون گلوکز شربت رقیق و آبکی شده و در نتیجه بعد هم بامیه ها نرم می شوند. اگر هم گلوکز نزنید و شربت را زیاد بجوشانید تا غلیظ شود باز همان مشکل شکرک زدن پیش می آید.

علت پاره شدن قیف هنگام بامیه زدن: 
اگر موادتان بیش از حد سفت شود باعث پاره شدن قیف می شود. اگر مواد سفت است باید یک نصف تخم مرغ به خمیر اضافه کنید.

برای نگهداری بامیه ها در یخچال: 
اگر داخل یخچالقرار می دهید ابتدا رویش را بپوشانید. ولی داخل هوای آزاد نیاز به پوشاندن نیست.

جذب خوب شربت بامیه: 
اگر می خواهید تا شربت خیلی خوب جذب بامیه ها شود کافیست تا بامیه ها داغ داغ هستند آن ها را داخل شربت بیاندازید. دقت کنید که شربت باید به دمای محیط رسیده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 نظرات
  1. ناشناس می‌گوید

    من بامیه رو درست کردم بارها اما سفت میشه اصلا ترد نمیشه

  2. آنا می‌گوید

    بله من درست کردم ترد

  3. ال می‌گوید

    بله

  4. ناشناس می‌گوید

    منم همه موارد رو رعایت میکنم ولی نمیدونم چرا شکرک میزنه

  5. فاطمه می‌گوید

    سلام به همه .من چند باره که بامیه درست کردم.خوب .اولا ابن که اگه به یه لیوان ارد دقیقا دوتاتخم مرغ بزنید.یه جوری باید مواد باشه که به دست بچسبه.خوب.اگه سفت باشه و داخل روغن بریزید‌مواد. بیشتر ترد میشه ولی بیشترش خوب نیس.
    باید مواد داخل نرم که بچسبه به دست کنید.شعله رو کم کنید بعد از‌پختن بزارید سرد بشه. شربت باید داغ بشه من این کارو کردم خیلی خوب شده.ولی بیشتر داغ مباشه شربت چون نرم میکنه بامیه هارو.ولی بزارید یخچال حل میشه خیلی خوشمزه میشه.ممنون

  6. ناشناس می‌گوید

    خیلی خوب میشه ولی اره سرخ شدن بامیه روغن کف میکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.