طرز تهیه پواچا ترکی ویژه افطار

مواد لازم برای تهیه پواچا ترکی:
تخم مرغ: ۲ عدد
شکر: ۲ قاشق مربا خوری
مایه خمیر: ۱ قاشق مربا خوری
آب ولرم: کمی
مخلوط ماست و شیر: ۱ پیمانه
نمک: ۱ قاشق چای خوری
کره نرم: ۲۰۰ گرم
آرد: ۳ تا ۴ پیمانه
شوید و جعفری: ۳۰۰ گرم
پنیر خامه ای: ۲۰۰ گرم
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
زعفران، کنجد و سیاه دانه: برای رومال

طرز تهیه پواچا ترکی:
ابتدا ۲ عدد تخم مرغ به دمای محیط رسیده را با شکر در ظرفی ریخته و با چنگال بزنید. مایه خمیر را در کمی آب ولرم ریخته، یک قاشق مربا خوری شکر روی آن بپاشید تا کف کند. یک پیمانه سرخالی مخلوط ماست، شیر و نمک را به مخلوط تخم مرغ افزوده و سپس کره نرم شده را اضافه کنید. در آخر مایه خمیر را اضافه و حدود سه تا چهار پیمانه آرد سه بار الک شده را کم کم اضافه کرده تا وقتی خمیر یکدست شود و به دست نچسبد.
خمیر را خوب ورز داده، رویش را بپوشانید و در جای گرم به مدت ۲ ساعت قرار داده تا حجمش دو برابر شود. سپس شوید و جعفری را شسته، خشک که شد ریز خرد کنید. بعد پنیر فتا یا پنیر خامه ای را با پشت چنگال نرم کرده و به سبزی اضافه کنید. پف خمیر را خوابانده، کمی آرد روی تخته بپاشید و گلوله هایی اندازه گردو جدا کنید. خمیر را روی تخته و به شکل مستطیل به عرض دو تا سه سانت و به طول دلخواه باز کنید. از مواد به صورت یک خط در وسط خمیر گذاشته و از لبه خمیر با احتیاط لوله کنید تا به شکل گل رز در آید و در قالب مافین که کمی چرب شده بچینید.
به مدت ۱۵ دقیقه استراحت داده و بعد با زرده و کمی زعفران رومال بزنید، کنجد و سیاه دانه رویش بپاشید و در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید تا پخته و طلایی شود. خنک که شد در ظرف درب دار نگهداری کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.