طرز تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ

مواد لازم برای تهیه ته چین آلو اسفناج و مرغ:
برنج: ۴ پیمانه
مرغ: ۲۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
اسفناج: ۷۰۰ گرم
آلو: ۷ عدد
تخم‌مرغ: ۴ عدد
ماست: ۱ پیمانه
زعفران دم‌کشیده: ۱/۴ پیمانه
کره: ۱۵۰ گرم
روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه ته چین آلو اسفناج و مرغ:
ابتدا برنج را خیس کرده و کنار بگذارید. در ظرفی مرغ را همراه با پیاز بپزید. اسفناج‌ها را خرد کرده، روی حرارت گاز گذاشته تا آب آن کشیده شود، سپس با روغن مایع سرخ کنید. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی جدا بزنید و بعد نمک، فلفل‌سیاه، زعفران دم‌کرده و کره آب‌کرده را به آن اضافه کنید سپس ماست را افزوده و خوب مخلوط کرده تا یکدست شوند.
آلوها را از قبل خیس کرده، و هسته آن را جدا کنید. استخوان‌های مرغ پخته شده را جدا کرده و گوشت آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. برنج را آبکش کرده و کنار بگذارید. سس ماست و تخم‌مرغ را به سه قسمت تقسیم کرده، یک قسمت را با مرغ خردشده و قسمت دوم را با برنج آبکش شده مخلوط کنید.
ظرف پیرکس یا تفلون را چرب کرده برنج مخلوط با سس را در آن ریخته و سطح آن را صاف ‌کنید و با پشت قاشق فشار داده، تا به هم بچسبد. روی آن اسفناج را ریخته و صاف کنید و بعد از اسفناج، آلوها را ریخته و مقداری برنج روی آن ریخته تا آلو و اسفناج را پوشش دهد سپس مرغ‌ها را روی برنج ریخته و مرتب کنید.
در مرحله آخر باقیمانده برنج را ریخته و با پشت قاشق به برنج فشار داده تا صاف شود، قسمت سوم سس را دور ظرف، روی برنج بریزید. روی ظرف را با فویل پوشانده و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید آن‌گاه ظرف را در طبقه وسط فری که از قبل روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد گرم شده به مدت یک تا یک ساعت و نیم گذاشته تا زیر برنج طلایی شود. در نهایت از ظرف در آورده در یک سینی برگردانده و با یک چاقوی تیز برش زده و نوش جان کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.