طرز تهیه کیش مرغ و قارچ

مواد لازم برای تهیه خمیر:
تخم‌مرغ: ۲ عدد
آرد: ۲.۵ پیمانه
بکینگ پودر: ۲ قاشق چای خوری
کره نرم شده: ۱۲۵ گرم
شکر: ۱ قاشق سوپ خوری
نمک: ۱ قاشق مربا خوری

مواد لازم برای رویه کیش:
مرغ: نصف سینه
تخم‌مرغ: ۲ عدد
قارچ: ۵۰۰ گرم
خامه: ۱۲۰ گرم
پنیر پیتزای رنده شده: نصف پیمانه
نمک: ۱ قاشق چای خوری
فلفل سفید: ۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز: ۱ قاشق چای خوری
زردچوبه: ۱ قاشق چای خوری
سیر: ۲ حبه
پیاز ریز شده: ۱ عدد
پیازچه: ۱ دسته

طرز تهیه کیش مرغ و قارچ:
در ابتدای کار خمیر این غذا را آماده کنید. آرد را در ظرفی الک کرده بعد نمک، شکر و بکینگ پودر را با آرد مخلوط کرده، کمی هم بزنید. سپس وسط مواد مخلوط شده را گود کرده، تخم‌مرغ ها و کره را در وسط ظرف بریزید و با نوک انگشت مواد را به خورد هم دهید تا خمیر لطیفی به دست آید. وقتی که همه قسمت‌های خمیر با هم یک دست مخلوط  شدند، آن را در قالب پای با دست پهن کرده و ظرف را کنار بگذارید.
پیاز را خرد کرده، در روغن داغ همراه زردچوبه تفت دهید. سیرها را هم خرد کرده و به پیاز اضافه کنید. بعد قارچ را به شکل دلخواه خرد کرده و در تابه‌ای جداگانه کمی تفت داده تا آب قارچ گرفته شود سپس به مواد اضافه کنید.
سینه مرغ را حبه ای خرد کرده به مواد اضافه کنید و همراه دیگر مواد تفت دهید. در پایان نمک و پودرفلفل ها را به همراه پیازچه ریز شده و پنیر رنده شده به مواد افزوده و کمی تفت دهید. بعد مواد را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کمی سرد شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده تا گرم شود.
وقتی که مواد خنک شدند، تخم‌مرغ ها و خامه را هم به مواد اضافه کنید. سپس همه این مواد را روی خمیر ریخته و روی سطح آن خوب پخش کنید. بعد ظرف را در طبقه وسط فر گرم شده گذاشته و بگذارید تا به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بماند تا روی غذا برشته و طلایی رنگ شود. بعد از پخت ظرف را از فر بیرون آورده و بلافاصله غذا را سرو کنید. برای سرو می‌توانید غذا را برش‌های مثلثی زده و در ظرف سرو چیده، نوش جان کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.