طرز تهیه شیرینی لطیفه خانگی

مواد لازم برای تهیه شیرینی لطیفه خانگی:
آرد: ۱ پیمانه
پودر قند: نصف پیمانه
تخم مرغ: ۳ عدد
بکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
وانیل: نصف قاشق چای خوری
پودر پسته (خلال پسته): برای تزیین

طرز تهیه خامه فرم گرفته:
ابتدا ۲ عدد سفیده تخم مرغ را خوب باهمزن بزنید بطوریکه از ظرف نریزد و به اصطلاح پنبه ای شود بعد همزن را کنار گذاشته و ۲ قاشق غذا خوری پودر قند را به سفیده، به آرامی اضافه کرده و مخلوط کنید و سپس ۲ قاشق دیگر پودر قند افزوده، هم بزنید سپس نصف بسته خامه را  اضافه کرده باز هم به آرامی و از یک طرف هم بزنید و در نهابت خامه فرم گرفته حاضر است.

طرز تهیه شیرینی لطیفه:
ابتدا دو ظرف گود بزرگ برداشته، سفیده ها و زرده ها را از هم جدا کنید و درون هرکدام از ظرف ها بریزید. سفیده ها را خوب بزنید تا کاملا کف کند به طوریکه جای پره های همزن روی آن بماند. در ظرف دیگر که زرده است وانیل و پودر قند اضافه کرده و آنقدر با همزن بزنید تا سفید شود و بعد آرد و بکینگ پودر را که از قبل باهم مخلوط کرده و چند بار از الک رد کرده اید را در طی ۲ مرحله اضافه کرده و حتما با قاشق چوبی مخلوط کنید. و در آخر سفیده را به آرامی اضافه کرده و با مواد مخلوط کنید.
حالا که مواد آماده شد، از این مواد در قیف ریخته با ماسوره ساده یا شکوفه با فاصله در سینی که از قبل کاغذ روغنی چرب شده، انداخته، بریزید و حتما قبل از اینکه داخل فر بگذارید کمی پود قند روی شیرینیها بریزید. فر از قبل به مدت ۱۵ دقیقه با ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم شده باشد. سینی را در بالاترین طبقه به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا بپزد و رنگ آن که کمی تغییر کرد کافی است از فر در آورید و بعد از اینکه خنک شد در یک بشقاب ریخته و روی آنرا با پلاستیکی بپوشانید تا خشک نشود و در یخچال قرار دهید بعد از مدتی آماده است تا خامه فرم گرفته بین هر دو عدد نان لطیفه حاضر شده گذاشته و با پودر پسته تزیین کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. مصطفی می‌گوید

    سلام خسته نباشید باهمزن ساده هم میشه این کارو کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.