طرز تهیه خورشت مالاوابیج، یک غذای خوشمزه شمالی

مواد لازم برای تهیه خورشت مالاوابیج:
مرغ تکه تکه شده: ۱ عدد کامل
پیاز بزرگ نگینی شده: ۱ عدد
️رب انار: ۱ قاشق غذاخوری
️رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
️نمک و فلفل قرمز: به میزان لازم
سایر ادویجات: به میزان لازم

طرزتهیه خورشت مالاوابیج:
قبل از شروع کار، ابتدا یک ظرف مناسب برداشته و ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و همچنین ۱ قاشق غذاخوری رب انار به آن اضافه کنید، از رب گوجه فرنگی برای رنگ دادن به غذا و از رب انار برای مزه دادن غذا است، میتوانید این نسبت را کمی دست کاری کنید، چون در رنگ غذا تاثیر خواهد داشت.
سپس آرام آرام به آن ۲ لیوان آب اضافه کرده، هم بزنید تا رب کاملا در آب رقیق شود، به این مایع برای دادن عطر و طعم به غذا کمی فلفل قرمز و نمک اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که این غذا اصلا تند نیست. این مایع در واقع آب و سس غذا است و نباید دیگر به آن آب اضافه کرد.
سینه های مرغ را در اندازه های مناسب تکه تکه کنید، هر چه تکه ها کوچکتر باشند سس غذا بیشتر به آن میچسبد و خوشمزه تر میشود. در داخل یک ماهیتابه روغن ریخته و تکه های مرغ را به آن اضافه کنید، مرغ ها را کاملا در روغن سرخ کنید. باید کاملا سرخ شوند و به عوض شدن رنگش کفایت نکنید.
سپس بعد از اینکه مرغ ها را سرخ کردید و آب مرغ ها خارج شد، آنها را به یک قابلمه متوسط خالی که روی شعله کم گذاشته اید، منتقل کرده تا با همان روغنی که به مرغ ها چسبیده، مرغ کمی بپزد. سپس به روغن و آب مرغ باقیمانده در ماهیتابه پیاز را اضافه کرده و تفت دهید تا پیاز ها نرم و پخته شوند.
بعد از اینکه پیاز ها سرخ شدند، آنها را با روغن و آب مرغ همراهش روی مرغ هایی که داخل قابلمه گذاشته اید، بریزید بعد روی مرغ ها ادویه هایی از جمله (نمک، فلفل قرمز، کاری، زردچوبه، دارچین) و همچنین ادویه لیمو فلفلی به مقدار دلخواه اضافه کنید تا مزه خوشمزه ای به خودش بگیرد.
سپس سسی که تهیه کرده بودید را به آن اضافه کرده و در قابلمه را بگذارید تا با شعله کم و ملایم حدود ۲ ساعت بپزد تا سس آن غلیظ شود، در اواسط پخت مرغ ها را زیر و رو کنید تا نسوزند.
بعد هم نوش جان کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.