روش آماده سازی دسر پاناکوتای موزاییکی

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتای موزاییکی:
پودر ژله دلخواه: ۳ بسته
شیر: ۲ لیوان
خامه: ۲۰۰ گرم
شکر: ۸ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوری
وانیل: ۱/۴قاشق چایخوری
میتوانید به دلخواه از ۱۰۰ گرم بستنی وانیلی هم استفاده کنید که طعم بهتری به دسر شما میدهد.

طرز تهیه دسر پاناکوتای موزاییکی:
ابتدا سه بسته پودر ژله مورد نظر را با ۳ لیوان آب جوش روی بخار کتری بنماری کرده تا شفاف شود، نیازی به آب سرد نیست. (اگر خواستید از ۳ رنگ مختلف استفاده کنید جداگانه هر بسته را با یک لیوان آب جوش بنماری کنید).
سپس ژله را در ظرف یا ظرف‌هایی بریزید که کف آنها را از قبل چرب کرده‌اید تا درنهایت بتوانید به آنها برش‌های مربعی یا مستطیلی شکل دهید (میتوانید از سه ظرف کوچک پلاستیکی استفاده کرده و ژله را از آنها خارج کنید و به راحتی برش بزنید).
ظرف را در یخچال قرار دهید تا ژله خوب ببندد، سپس وقتی ژله بست توسط یک چاقوی خیس آن را به تکه‌های مربعی یا مستطیلی شکل برش دهید، تکه‌های ژله را در قالب مورد نظرتان بریزید به طوری که یکی، دو سانتی، سر قالب خالی باشد.
در این مرحله برای تهیه پاناکوتا به این صورت عمل کنید که ابتدا شیر و شکر را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در شیر کامل حل شود. سپس خامه را روی بخار کتری بنماری کنید تا روان شود، ژلاتین را با نصف لیوان آب سرد روی بخار کتری بنماری کنید تا شفاف شود، سپس خامه و ژلاتین بنماری شده و وانیل را به مخلوط شیر و شکر اضافه کنید. در این مرحله دسر را بچشید و شیرینی آن را با ذائقه خودتان تنظیم کنید. اگر تمایل داشتید از بستنی استفاده کنید وقتی مواد دسر کامل سرد شد به آن ۱۰۰ گرم بستنی وانیلی اضافه کنید.
مواد دسر را در قالب مورد نظر، روی تکه‌های ژله بریزید و قالب را در یخچال قراردهید تا دسر کامل ببندد.

نوش جان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.