طرز تهیه شارلوت گنبدی (زوکوتو)

مواد لازم جهت کیک شارلوت:
آرد: ۱۴۰ گرم
شکر: ۱۴۵ گرم
تخم مرغ: ۴ عدد
نمک: کمی‌
بکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
وانیل: کمی‌

مواد لازم جهت شربت:
آب: ۱/۲ پیمانه
شکر: ۱/۲ پیمانه
نسکافه: ۲ قاشق غذاخوری
اسانس مخصوص رام یا لیکور: چند قطره

مواد لازم جهت تهیه کرم:
زرده تخم مرغ: ۳ عدد
خامه شیرین: ۳۵۰ گرم
پنیر ماسکارپونه: ۳۵۰ گرم
شکر: ۱/۲ پیمانه
نسکافه حل شده در آب: ۱ قاشق غذاخوری
یا شربت خامه: جهت تزیین
پودر کاکائو خالص: کمی برای تزیین

طرز تهیه کیک شارولت:
فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. یک قالب گرد ۲۵ سانتی برداشته و کف آن را کاغذ انداخته، چرب کرده و آرد پاشی کنید. مواد خشک را مخلوط کرده و چند بار الک کنید. شکر، تخم و مرغ‌ها و وانیل را با همزن حدود ۶ دقیقه یا بیشتر بزنید تا کاملا پف کند. بعد مواد خشک را به آن اضافه کرده و به آرامی مخلوط کنید در قالب ریخته به مدت ۴۰ دقیقه بپزید.
بعد شربت را آماده کنید. آب، شکر و نسکافه را مخلوط کرده، روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید بعد خاموش کرده و اسانس را اضافه کنید. خامه را با همزن زده تا فرم بگیرد و کنار بگذارید. زرده‌ها، شکر و وانیل را در ظرف استیل یا فلزی ریخته و روی بنماری بگذارید و با همزن بزنید تا مخلوط غلیظ شود.
بعد از غلیظ شدن از روی حرارت برداشته، کمی‌ که خنک شد با پنیر مخلوط کرده، کامل با مفتول دستی‌ بزنید بعد خامه زده شده را اضافه کرده و خیلی‌ آرام مخلوط کنید. سپس ۱ تا ۲ قاشق از شربت یا مخلوط نسکافه و آب را اضافه کنید.
کیک را به ۳ قسمت تقسیم کرده و از شربت با برس روی هر لایه مالیده و چند قاشق از کرم را رویش گذاشته و صاف کنید و همینطور ادامه ‌دهید تا لایه کیک و کرم تمام شود.
و در آخر روی کیک را هم با مخلوط کرم بپوشانید و در یخچال بگذارید. برای سرو رویش را با پودر کاکائو الک شده و خامه تزیین کرده و نوش جان کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.