طرز تهیه پیراشکی کرم‌دار

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی:
آرد حدود: ۵۰۰ گرم
کره ذوب شد: ۷۵ گرم
تخم مرغ: ۲ عدد
وانیل: ۱/۴ قاشق چای خوری
شکر: ۱۰۰ گرم
مایه خمیر ترش فوری: ۲ قاشق سوپخوری
شیر: ۱ پیمانه
نمک: کمی

مواد لازم برای تهیه کرم پیراشکی:
آرد: ۳/۴ پیمانه
شکر: ۱ پیمانه
آب: ۱ و ۱/۲ پیمانه
وانیل: ۱/۴ قاشق چای خوری
کره: ۱۰ گرم

طرز تهیه خمیر پیراشکی:
ابتدا شیر را روی حرارت گرم کنید البته به حدی که انگشتتان را نسوزاند. مایه خمیر و یک قاشق سوپ خوری از شکر را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید بعد شیر را به آن اضافه کرده، روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر مایه پف کند.
در ظرفی دیگر تخم مرغ، وانیل، مابقی شکر و کره را ریخته و با همزن دستی بزنید تا مواد یکدست شود.
نمک را به آرد اضافه کرده و الک کنید. مواد تخم مرغی را به مایه خمیر اضافه کرده و آرد را کم کم افزوده تا خمیر جمع شود و به دست نچسبد. روی خمیر را پوشانده و به مدت ۱ ساعت بگذارید تا استراحت کند.
بعد از زمان استراحت، خمیر را خوب ورز داده و روی میز کار پهن کنید. خمیر را با قالب دلخواه قالب زده و دوباره به مدت ۲۰ دقیقه روی آنها را بپوشانید. بعد از زمان استراحت دوم خمیر را در روغن سرخ کنید.

طرز تهیه کرم پیراشکی:
ابتدا شکر و آرد را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید بعد شیر را اضافه کرده و با همزن دستی بزنید تا یکدست شود. سپس مخلوط را روی حرارت قرار داده تا آرام آرام غلیظ شود بعد وانیل و کره را اضافه کرده ومرتب با قاشق چوبی هم بزنید تا مزه خامی آرد از بین برود. حالا کرم آماده است آن را کنار بگذارید تا سرد شود.
وقتی پیراشکی ها سرد شدند به وسیله چاقو از وسط برش زده، به صورتی که دو تکه از هم جدا نشوند. و وسط هر کدام به میزان دلخواه از کرم گذاشته و نوش جان کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.