موخوره و درمان آن به روش سنتی

موخوره آسیبى است که برس و سشوار به موى سر وارد مى کنند. موخوره بیشتر در موهاى خشک و شکننده به وجود مى آید. وقتى سطح محافظت کننده مو از بین مى رود و امکان جایگزینى آن به وجود نمى آید، سر ِ مو چند شاخه مى شود. شامپوهاى اسیدى یا قلیایى، رنگ کردن زیاد، دکلره کردن بیش از حد، استفاده از برس هاى نایلونى و فلزى در به وجود آمدن و تشدید موخوره مؤثر هستند.

راه هاى مختلف براى درمان موخوره:
– یک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب جوشیده ریخته و بگذارید تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و آرام آرام دم بکشد. بعد از این که کاملا سرد شد، آن را صاف کنید و هر روز از این مایع به موى سرتان بمالید.

– ریشه کنجد را در آب جوش خیس کرده و  بگذارید ۱۵ دقیقه به همان حالت بماند. بعد از آن ریشه کنجد را به مدت ۳۰ دقیقه در آب جوش، بجوشانید. مایع صاف شده را به موهایتان بمالید.

– استفاده از جوشانده گل بابونه و گل ختمى به صورت ماهى یکبار، براى درمان موخوره مفید است.

– به میزان یکسان قهوه خام، نخود خام، روناس و زرده تخم مرغ را مخلوط کرده و به صورت خمیر در آورید و به موهایتان بمالید. صبح موهایتان را شسته و با روغن زیتون چرب کنید.

– گل ریواس، شاه تره و سدر را به میزان مساوى در آب خیس کرده و بعد از گذشت ۲۴ ساعت، مایع صاف شده آن را به سر بمالید.

– نیم کیلو آرد نخود خام را با ۲۰۰ گرم برگ مو و نیم کیلو حنا مخلوط کرده، سپس آن را به پنج قسمت تقسیم کنید و پنج شب پشت سر هم با زرده تخم مرغ به سر بمالید.

– روغن بادام و بنفشه و کتیرا براى درمان موخوره مفید هستند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. […] موخوره و درمان آن به روش سنتی […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.