روش تهیه دسر خرما و قیسی

مواد لازم برای تهیه دسر خرما و قیسی:
خرما: ۲۵۰ گرم
کره: ۲۵ گرم
گردوی کوبیده شده: ۲ قاشق سوپ خوری

مواد لازم برای دسر قیسی:
قیسی: ۲۵۰ گرم
کره: ۲۵ گرم
خامه: ۲ قاشق سوپ خوری
شکر: نصف پیمانه
گردوی کوبیده شده: ۲ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه دسر خرما:
ابتدا خرماها را داخل ظرفی ریخته و روی آن آب بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خرماها خوب خیس بخورند. بعد آنها را داخل سبدی ریخته تا آبش کشیده شود. بعد هسته هایشان را بیرون آورید.
تابه کوچکی برداشته و کره را در آن بریزید و روی شعله گاز گذاشته تا کره به طور کامل آب شود. سپس خرماهای هسته گرفته را به کره اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید.
حالا زیر شعله گاز را خاموش کرده و خرمای تفت داده شده را در ظرف مورد نظر بچینید و روی آن را با گردوی کوبیده شده بپوشانید به این ترتیب دسر شما برای سرو آماده است.

طرز تهیه دسر قیسی:
ابتدا قیسی ها را خوب بشویید، بعد داخل قابلمه ریخته همراه کمی آب روی شعله گاز گذاشته تا به طور کامل بپزد. بعد از پختن قیسی ها، شکر را به آن اضافه کنید و بگذارید به جوش آید. بعد کره را به قیسی شیرین شده افزوده و حرارت دادن را تا زمانی ادامه دهید که مایع شکر، کره و آب غلیظ شده و جذب قیسی ها شود. حالا زیر شعله اجاق گاز را خاموش کرده و مخلوط را در ظرف مورد نظر برای سرو بریزید.
در پایان، خامه را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با قیسی و شربت آن مخلوط شود. سپس نوبت به گردوی کوبیده شده می رسد. فقط کافی است گردوی کوبیده شده را روی این دسر مقوی بپاشید و نوش جان کنید.

نکته:
از آنجا که این دسرها بسیار شیرین هستند، خوردن آنها به همراه چای نیز بسیار لذت بخش است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.