طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمان

مواد لازم برای ژله رنگین کمان:
ژله با رنگ ها و طعم های مختلف: ۴ بسته
بستنی ساده یا شیر: ۲ لیوان

طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمان:
هر بسته ژله را جداگانه به این روش درست کنید. نصف پودر ژله را داخل ظرفی ریخته و نصف لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. هم بزنید تا ژله شفاف شود بعد نصف لیوان آب سرد اضافه کرده و مخلوط کنید.
ژله را داخل قالب ریخته و حدود ۲۰ دقیقه داخل فریزر گذاشته تا ژله کمی بسته شود (دقت کنید ژله سفت نشود، فقط تا حدی که بسته شود کافیست).
حالا نصف باقی مانده پودر ژله را با نصف لیوان آب جوش حل کرده و بعد از اینکه شفاف شد با نصف لیوان بستنی یا شیر مخلوط کرده و خوب هم بزنید. بعد از اینکه ژله داخل فریزر کمی خودش را گرفت، کم کم ژله حل شده با بستنی را روی آن ریخته و دوباره در فریزر گذاشته تا خودش را بگیرد و به همین ترتیب تمام بسته ها را آماده کرده و لایه لایه ژله ساده و ژله بستنی را روی هم بریزید.
بعد از اینکه لایه آخر را اضافه کردید ژله را داخل یخچال گذاشته (داخل فریزر نگذارید) تا کاملاً بسته شود. برای خارج کردن ژله قالب را چند ثانیه داخل آب داغ گذاشته تا ژله از قالب جدا شود بعد در ظرف سرو برگردانید.

نکته:
در زمان اضافه کردن لایه ها دقت کنید که لایه زیری بسته شده باشد، با دقت و به آرامی لایه بعدی را اضافه کنید تا لایه ها باهم مخلوط نشوند. می توانید از لایه ها با رنگ های بیشتری استفاده کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.