طرز تهیه دسر شکلاتی هایلایت

مواد لازم برای دسر شکلاتی هایلایت:
شیر: ۵ لیوان
ژلاتین: ۴ قاشق غذا خوری سر پر
پودر کاکائو: ۲ قاشق غذا خوری
شکر: ۱ و ۱/۳ لیوان
زرده تخم مرغ: ۲ عدد
شکلات تخته ای: ۶۰ گرم
وانیل: ۱ قاشق چایخوری
آب سرد: ۱ لیوان
خامه: ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه دسر شکلاتی هایلایت:
در ابتدای کار همه مواد را پیمانه زده و کنار بگذارید. اول از همه ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده، کنار بگذارید تا حالت اسفنجی پیدا کند. بعد ۴۰ ثانیه با قدرت صد در صد در مایکروفر گذاشته تا شفاف شود. بعد روی بخار کتری گذاشته تا گرم وشفاف بماند.
این دسر از سه نوع کرم شکلاتی، کاکائویی و وانیلی درست شده، پس سه قابلمه کوچک انتخاب کنید. در یکی از قابلمه ها ۲ لیوان و در دو تای دیگر ۱.۵ لیوان شیر بریزید (۲ لیوان شیر برای کرم وانیلی است).
به هر کدام از قابلمه ها ۱/۳ لیوان شکر و ۱/۳ قاشق چای خوری وانیل اضافه کنید.
اول کرم شکلاتی را درست کنید. قابلمه شیر را روی حرارت گذاشته، تا جوش بیاید. بعد شکلات و یک قاشق غذا خوری کاکائو را به آن افزوده و هم بزنید تا شکلات کاملاً حل شود. در ظرفی جدا دو زرده تخم مرغ را با ۱/۳ لیوان شکر مخلوط کرده و با چنگال هم بزنید تا روشن و کشدار شود.
بعد خیلی سریع نصف آن را به کرم شکلاتی اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا زرده نبندد ولی خوب حرارت دیده و پخته شود. سپس از روی حرارت برداشته و ۱/۳  ژلاتین حل شده را به آن اضافه کنید. بعد از آماده شدن قالب را کمی خیس کرده و مواد را داخل قالب ریخته و در یخچال قرار دهید.
برای کرم کاکائویی قابلمه را روی حرارت گذاشته تا جوش آید. یک قاشق غذا خوری کاکائو به قابلمه اضافه کنید. (رنگ آن باید خیلی کم رنگ تر از کرم شکلاتی شود تا دسر زیباتر شود) و در آخر باقیمانده مخلوط زرده و شکر را به آن افزوده و مرتب هم بزنید تا کرم کمی غلیظ شود. بعد از روی حرارت برداشته و ۱/۳ ژلاتین حل شده را به آن اضافه کنید.
و در آخر  کرم وانیلی که خیلی راحت آماده می شود. بعد از اینکه روی حرارت گاز، شکر کاملاً در شیر حل شد. آن را از روی حرارت برداشته و باقیمانده ژلاتین را به آن اضافه کنید. بعد صبر کرده تا کاملاً از حرارت بیفتد بعد خامه را به آن اضافه کنید.
بعد از اینکه لایه اول درقالب نیم بند شد با قاشق و به آرامی به اندازه ۱ سانتیمتر کرم کاکائویی روی آن ریخته و دوباره در یخچال بگذارید.
بعد از لایه کاکائویی هم دسر وانیلی را رویش ریخته، و دو بار دیگر این سه لایه را تکرار کنید تا مجموعا نه لایه شود.
به مدت ۴ ساعت دسر را در یخچال گذاشته  تا کاملاً بسته شود. سپس برای برگرداندن آن با سر چاقو اطراف دسر را آزاد کرده و قالب را ۳۰ ثانیه در آب گرم فرو برده تا آزاد شود. بعد آن را در ظرف سرو بر گردانید.

نکته:
اگر مایکروفر ندارید مدت طولانی تری روی بخار کتری بگذارید و چند بار هم بزنید.
در فاصله بستن دسر از فریزر هم می توانید استفاده کنید. فقط مواظب باشید، دسر یخ نزند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.