طرز تهیه ته چین قارچ و بادمجان

مواد اولیه برای ته چین قارچ و بادمجان:
زعفران: به میزان لازم
زرده‌ی تخم مرغ: ۳ عدد
خلال پسته: به میزان لازم
ماست: ۱ لیوان سرخالی
برنج: ۲ لیوان
خلال بادام: به میزان لازم
زرشک: به میزان لازم
آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
قارچ: ۲۰۰ گرم
پیاز (سرخ کرده): ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ته چین قارچ و بادمجان:
ابتدا بادمجان ها را حلقه حلقه کرده، سرخ کنید. به قارچ ها آب لیموترش و کمی نمک زده و در روغن تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. البته قارچ باید کمی نمناک باشد.
برنج خیس کرده را زود آبکش کنید. تا به اصطلاح برنج کمی زنده تر باشد. بعد ماست، زرده ی تخم مرغ، زعفران، نمک، ۲/۳ از روغن و ۱/۳ از برنج را به طور کامل با هم مخلوط کنید. در قابلمه ای نچسب باقی مانده روغن را ریخته و سپس از مواد ته چین در آن ریخته و کاملاً با کفگیر آن را صاف کنید.
روی مواد ته چین بادمجانهای سرخ شده را چیده و کمی نمک بپاشید. ۱/۳ دیگر از برنج سفید را روی بادمجان ها ریخته و صاف کنید. قارچ های تفت داده را با پیاز داغ روی برنج سفید ریخته، دوباره صاف کنید. کمی روغن، آب و زعفران را با هم مخلوط کرده و به صورت نقطه ای روی برنج بدهید. درب قابلمه را گذاشته و ابتدا کمی حرارت را زیاد کرده، بعد روی حرارت ملایم (با شعله پخش کن) گذاشته تا به مدت ۴۵ دقیقه کاملاً دم بکشد.
بعد از آماده شدن در ظرف دلخواه ته چین را بر گردانید و با کمی پیاز داغ، خلال پسته، خلال بادام و زرشک تزیین کنید.

طرز تهیه زرشک:
زرشک را پاک کرده و بعد از چندبار شستن آبکشی کنید.
در تابه کوچکی یک قاشق روغن را روی حرارت ملایم کمی داغ کرده، بعد زرشک را به روغن اضافه کرده، به مدت ۳۰ ثانیه تفت دهید، بعد زعفران را افزوده و به مدت یک دقیقه تفت دادن را ادامه دهید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.