افشاگری همسر سابق سلمان رشدی نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی»

«پادما لاکشمی» همسر سابق سلمان رشدی، که زنی آمریکای-هندی بوده و علاوه بر شغل وکالت از مدل های معروف آمریکایی نیز محسوب می شود در کتاب خود از نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی با عنوان مردی حسود، هوسران، بی توجه به مسائل خانوادگی و همسری بی قلب یاد کرده است.

بر اساس گفته های لاکشمی، اختلافات وی با سلمان رشدی از زمانی آغاز شد که وی به دلیل بیماری به درخواست جنسی سلمان پاسخ منفی داده است.

به گفته این زن، مخالفت با درخواست سلمان رشدی موجب شده تا وی ازدواج خود با این زن را «یک سرمایه گذاری بد» بخواند.

به نوشته دیلی تلگراف، سابقه آشنایی پادما لاکشمی با سلمان رشدی به سال ۱۹۹۹ در یک میهمانی در نیویورک بازمی گردد. در آن زمان پادما ۲۸ ساله و سلمان رشدی ۵۱ ساله بودند. دیدار آنها در واقع زمانی رخ داد که سلمان رشدی سابقه سه ازدواج را داشت. این دو در سال ۲۰۰۴ بطور رسمی بایکدیگر ازدواج کردند و زندگی مشترک آنها سه سال طول کشید.

لاکشمی در بخشی از کتاب خود می نویسد: بعد از ادواج با سلمان، مجله نیوزویک تصویری از من را بر روی جلد خود منتشر کرد اما گویا این کار باعث تحریک حس حسادت سلمان رشدی شده بود چون به محض دیدن تصویر گفت: در طی این سال ها نیوزویک فقط یک بار تصویر مرا بر روی جلد خود منتشر کرد آن هم زمانیکه تهدید به مرگ شده بودم.

به گفته لاکشمی، سلمان رشدی عادت های بد زیادی داشت از جمله آنکه همیشه صبحانه خود را در رختخواب صرف کند و همین عادات بد موجب شد تا خیلی زود بین ما بحث های جدی شکل بگیرد.

این مدل و قاضی حاضر در آمریکا در بخش دیگری می نویسد: سلمان رشدی به هیچ وجه با همسرش همدردی نمی کند برای مثال وقتی من بعد از پشت سرگذاشتن یک عمل جراحی که پنج ساعت طول کشید به خانه برگشم وی بجای آنکه همراه من بماند خانه را برای انجام یک سفر ترک کرد و همین امر موجب شد تا به محض اینکه توانایی خروج از منزل را پیدا کنم درخواست طلاق را تنظیم کنم.

رشدی بعد از جدایی از این زن گفته بود: فکر می کنم که ازدواج یک ائتلاف غیرضروری در زندگی است که در آن زنها فقط به دنبال خرید لباس هستند. من چهار بار ازدواج کرده ام اما فکر نمی کنم که این امر ضروری باشد. دختران نیز مانند زنان هستند اگر آنها قبلا ازدواج نکرده باشند فقط به دنبال مراسم عروسی هستند و نه خود ازدواج.

البته در میان زنان متعددی که سلمان رشدی با آنها در ارتباط بوده فقط لاکشمی نیست که درباره او دست به افشاگری زده است. رشدی بعد از جدا شدن از لاکشمی با یکی دیگر از مدل های زن آمریکایی به نام «پیا گلن» ارتباط برقرار کرد. ارتباط این دو نیز دیری نپائید و گلن بعد از جدایی از سلمان رشدی، در مصاحبه با نیویورک پست از وی با عنوان مردی ضعیف النفس، ناکارآمد، و نابالغ که ارتباط خود را با همسران قبلیش حفظ کرده یاد کرد.

به نوشته دیلی تلگراف، انتشار صحبت های پیا گلن درباره سلمان رشدی در نیویورک پست، به شدت با واکنش نویسنده کتاب آیات شیطانی مواجه شد.

در پایان این گزارش آمده است: اما پیاگلن آخرین زنی نبوده که سلمان رشدی با وی ارتباط داشت بلکه در هفته گذشته و در یکی از میهمانی هایی که در ارتباط با برندگان جوایز اسکار در آمریکا برگزار شده بود .

سلمان رشدی با یک مدل جوان ناشناس حاضر شده بود و آن دو بازو در بازوی یکدیگر در مقابل دوربین عکاسان حاضر شده و با افراد حاضر در میهمانی صحبت می کردند.

منبع: مهر

1.5/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.