طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی با رویه مخصوص وانیلی

مواد لازم کاپ کیک پرتقالی با رویه مخصوص وانیلی:
️آرد: ۲ لیوان
️شکر: ۱ لیوان
️تخم مرغ: ۲ عدد
کره : نصف لیوان
️بکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری
️نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری
️آب پرتقال: ۱/۴ لیوان
️شیر: نصف لیوان
️پوست پرتقال: ۱ قاشق غذاخوری
️اسانس وانیل: ۲ قطره

مواد لازم برای کرم مخصوص:
️پنیر خامه ای: ۱/۳ لیوان
پودر قند: ۲ لیوان
️عسل: ۲ قاشق چایخوری
️کره: ۲ قاشق غذاخوری
️اسانس وانیل: ۲ قطره
️نمک: کمی

طرز تهیه کیک پرتقالی:
ابتدا کره نرم شده و شکر را مخلوط کرده و با همزن خوب هم بزنید تا یکدست شوند. بعد تخم مرغ ها و اسانس وانیل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. پوست پرتقال (تلخی آن را گرفته) را رنده زده و به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید.
آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و مواد را ۳ بار الک کرده تا هوا خورده و سبک شوند. شیر و آب پرتقال را به مواد اولیه (شکر و تخم مرغ) اضافه کنید و باز هم بزنید. در حال هم زدن آرد را کم کم به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. کاغذهای مخصوص کاپ کیک را چرب کنید تا نصف قالب را مواد کیک ریخته و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه گذاشته تا کیک کاملا پخته شده و رنگ آن طلایی شود.

طرز تهیه کرم مخصوص:
پنیر خامه ای و نمک را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا کمی نرم شوند. کره را به آن افزوده و مواد را با همزن به خوبی مخلوط کنید. عسل و اسانس وانیل را اضافه کرده و دوباره مواد را مخلوط کنید. پودر قند را کم کم به مواد اضافه کنید تا خوب مخلوط شوند. بعد با هم زن برقی مواد را آنقدر بزنید تا حالت کرم مانند بگیرند.
وقتی کاپ کیک آماده شد آنها را کنار گذاشته تا خنک شوند. بعد روی آنها کمی کره بمالید و از کرم مخصوص روی آنها ریخته و برای سرو آماده کنید.

️نکته:
در صورت تمایل مقداری کشمش هم داخل کیک بریزید.
می توانید به جای کره از روغن جامد استفاده کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.