دلایل خوابیدن پف کیک

چند دلیل خیلی مهم برای خوابیدن پف کیک:

لطفا به نکاتی که ذکر میکنم دقت کنید تا مشکلی برای پخت کیک نداشته باشید. خوابیدن پف کیک ها به دلایل زیر است :

۱- کم زدن سفیده تخم مرغ و همچنین زیادتر از حد زدن آن:
زرده و سفیده باید از روی اصول صحیح هم زده شود. معمولا برای کیک هایی که باید زیاد پف کنند مانند کیک های اسفنجی یا شیفون، باید زرده و سفیده جدا از هم زده شده بعد مخلوط شوند و سفیده زده شده آخرین ماده ای باشد که با مایع کیک مخلوط می شود.

۲- کوچک بودن قالب کیک نسبت به حجم مواد است.

۳- باز کردن درب فر قبل از پخت کامل کیک باعث خوابیدن پف کیک میشود.

۴- داغ بودن بیش از حد دمای فر باعث بالا آمدن حباب و پف کردن سریع میشود. ولی پس از کم شدن گرما و سرد شدن، کیک پف خود را از دست میدهد.

۵- زیاد بودن میزان بکینگ پودر نیز پف کیک را کمتر میکند. اندازه بکینگ پودر در کیک بسیار ضروری است.
برای اینکه کیک شما خوب پف کند قبل از تهیه مایه کیک: ابتدا  آرد کیک را قبل از استفاده با بکینگ پودر مخلوط کرده و آن را چند مرتبه الک کنید تا هوا بگیرد و باعث شود کیک خوب پف کند. بسته بکینگ پودر باید همیشه در یخچال نگهداری شود تا خاصیت خود را از دست ندهد. اگر کهنه باشد کیک شما پف نمیکند. بعد از اضافه کردن بکینگ پودر، مایه را زیاد هم نزنید و اجازه دهید فعل و انفعالات بعدی در داخل مایه و در مجاورت گرما در فر انجام شود تا کیک پف کند.

۶- دقت کنید که: شاید مقدار آرد شما در اندازه گیری اشتباه شده، کم و زیاد شده باشد. به همین دلیل پف کیک بعد از سرد شدن میخوابد. اکثر دوستان در استفاده از پیمانه ها و گرم ها و نحوه اندازه گیری مشکل دارند و بیشترین دلیل خراب شدن کیک ها و شیرینی ها در وهله اول اندازه گیری صحیح است. دقت کنید جرم اجسام و مواد مختلف باهم فرق دارند. پس یک پیمانه آرد با یک پیمانه نخود وزن دقیقا یکسانی ندارند. پس برای همین منظور روی وزن ها دقت بیشتری کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.