طرز تهیه نان تست

مواد لازم برای نان تست:
آرد: ۳ لیوان
آب ولرم: ۱ لیوان
روغن: ۱ قاشق غذاخوری
شکر: ۳ قاشق چای خوری
خمیر مایه: ۳ قاشق چای خوری
نمک: نصف قاشق چای خوری
تخم مرغ: ۱ عدد

طرز تهیه نان تست:
در ظرفی شکر، خمیر مایه و آب ولرم را با هم مخلوط کرده و ۱۵ دقیقه بگذارید بماند. بعد آرد، نمک و روغن را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست آید.
خمیر را با دست گرد کنید و داخل ظرفی قرار دهید که چرب کرده اید، روی ظرف را با حوله بپوشانید و ظرف را به مدت ۲ ساعت در جای گرم استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.
پس از مدت زمان لازم برای استراحت، خمیر را از ظرف خارج کرده، روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر را با کمک وردنه پهن کنید (طول خمیر برابر باطول قالب باشد).
قالب را چرب کرده، خمیر پهن شده را از جلو رول کنید تا حدی که به اندازه قالب شود (رول کردن خمیر برای ایجاد بافت بهتر و سبک تر شدن نان است).
خمیر را با کمک دست ها داخل قالب گذاشته و روی قالب را بپوشانید و ۲ ساعت در جای گرمی  گذاشته تا استراحت کند و حجم خمیر ۲ برابر شود.
بعد از اینکه خمیر آماده شد، تخم مرغ را داخل ظرفی بشکنید و با چنگال بزنید تا زرده و سفیده خوب مخلوط شوند بعد تخم مرغ را روی سطح نان بمالید، اگر دوست دارید می توانید مقداری کنجد هم رویش بپاشید.
قالب را داخل فری که از قبل گرم شده با دمای  ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه بپزید. بعد از پخت قالب را از فر خارج کرده ، کمی صبر کرده بعد قالب را روی توری برگردانید و با یک تکان نان را روی توری انداخته، اجازه دهید نان خنک شود بعد برش زده و سرو کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.