طرز تهیه شیرینی مشهدی (آلمانی)

شیرینی های دوکفه ای که طرح شهد و شکلات یا پودر قند و خلال خشکبار رویش دارد و یا رویش ساده است و وسط دو کفه مارمالاد دارد به شیرینی مربایی یا شیرینی مشهدی یا شیرینی المانی معروفند. این نوع شیرینی ماندگاری بالایی داشته و می توانید در ظرف در بسته و جای خنک نگهداری کنید.

مواد لازم برای شیرینی مشهدی:
کره نرم: ۱۰۰ گرم
روغن جامد: ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ آب پز: ۴ عدد
نمک: کمی
وانیل: نوک قاشق چای خوری
پودر هل: نصف قاشق چای خوری
پودر قند: ۸۰ گرم
آرد: ۳۰۰ تا ۳۲۰ گرم
مارمالاد، عسل: برای روی شیرینی
مغزهای خوراکی: برای روی شیرینی

طرز تهیه شیرینی مشهدی:
روغن و کره را همراه پودر قند با هم مخلوط کرده و می زنیم. وقتی خوب مخلوط شد، زرده پخته و ریز رنده شده را اضافه کرده و هم می زنیم. بعد وانیل، نمک و هل را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و در آخر آرد را کم کم اضافه کرده و با نوک انگشت آرد را به خورد مواد می دهیم. البته زیاد ورز ندهید چون انداخته و شیرینی خشک میشود. وقتی مخلوط کردن تمام شد و خمیر به دست نچسبید، خمیر را به اندازه ۳ میلیمتر باز کرده و با قالب دلخواه جفت جفت قالب بزنید. اگر خواستید وسط شیرینی خالی باشد وقتی توی سینی گذاشتید وسطش را با قالب سوراخ کنید. سینی را طبقه وسط فری که از قبل با دمای ۱۶۰ درجه روشن کرده، به مدت ۲۰ دقیقه بپزید بعد از سرد شدن، شیرینی ها را از سینی جدا کنید.
روی شیرینی هایی که قرار است روی شیرینی قرار بگیرند، کمی عسل گرم شده می مالیم و مغز دلخواهمان را روی آن پخش میکنیم یا با شکلات ذوب شده روی آن را تزیین می کنیم. کمی مارمالاد روی شیرینی پایینی می ریزیم و کوکی ها را جفت جفت می کنیم.

نکته:
می توانید از روغن صرف نظر کنید و به جای روغن هم کره بریزید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.