طرز تهیه تارت پیسالادیه گوجه فرنگی

مواد لازم برای تهیه تارت پیسالادیه گوجه فرنگی:
پیاز بزرگ: ۳ عدد
روغن زیتون: ۴ قاشق سوپخوری
آویشن تازه: کمی
خمیر پاستری پف دار آماده: ۵۰۰ گرم
آرد الک شده: کمی
گوجه فرنگی: ۳ تا ۴ عدد
فیله کیلکا: ۶ عدد
زیتون بدون هسته: ۱۰۰ گرم
نمک دریا: به مقدار لازم
فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه تارت پیسالادیه گوجه فرنگی:
پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید برگ های آویشن را خرد کنید و بیشترِ آن را به پیاز اضافه کنید. درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید تا پیاز ۳۰ دقیقه بپزد. مرتب آن را هم زده تا کاملا نرم شود. اما نسوزد.
پس از گذشت ۵ دقیقه آن را با حرارت بیشتر تفت دهید تا زمانی که پیازها طلایی شوند. آن را کنار بگذارید تا سرد شود. می توانید پیازها را از قبل سرخ کرده و در یخچال نگهداری کنید.
پاستری و دیگر مواد را آماده کنید. پاستری را به شش قسمت مساوی برش بزنید و کمی آرد روی آن بریزید و هر قطعه را پهن کنید تا به ضخامت ۴ میلی متر برسد. می توانید از یک بشقاب کوچک برای بریدن هر قطعه به شکل دایره استفاده کنید.
با فاصله ۲ سانتی متر از لبه خمیر، دایره ای در داخل آن ترسیم کنید. این کار کمک میکند تا لبه های اطراف خمیر بعد از ریختن مواد در آن برگردانده شود و پف کند. خمیرهای گرد را روی دو سینی فر قرار دهید که آن را با کاغذ پوشانده اید، بگذارید تا حداقل ۱۰ دقیقه خنک شود.
گوجه فرنگی را به شکل حلقه های نازک برش بزنید. برای هر تارت سه برش نیاز دارید، سپس کیلکاها را از طول به دو نیم کنید.
پیازها را روی خمیر ریخته و در همه جای آن پخش کنید. روی آن برش های گوجه گذاشته، زیتون ها و بعد کیلکاها را روی آن بچینید. آویشن های باقی مانده و مقداری فلفل روی آن بپاشید. حواستان باشد زیتون وکیلکاها نمک دارند پس از نمک کمتری استفاده کنید. چند قطره روغن زیتون روی آن بریزید. تارت را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید، تا زمانی که خمیر طلایی شده و لبه های آن پف کند.

نکته:
پیسالادیه معادل فرانسوی کلمه پیتزا است که معمولا روی نان طبخ شده اما در این مورد روی پاستری ترد و پف دار پخته می شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.