دستورالعملی برای ساخت انواع لایه‌بردار پوست

لایه‌‌برداری پوست از این جهت بسیار مهم است که به پاکسازی پوست از آلودگی‌های سطحی و سلول‌های‌ مرده پوست کمک می‌کند. سلول‌های مرده پوست و آلودگی‌های سطحی شادابی پوست را از بین می‌برند و امکان ایجاد آکنه را نیز بیشتر می‌کنند. پوستی که هوای تازه تنفس نکند زودتر پیر و چروک می‌شود. به همین دلیل لایه‌برداری از صورت باید بخشی از برنامه‌های هفتگی‌تان باشد. با این حال شاید برایتان مراقبت از پوست حساسی که لایه‌برداری شده است مشکل باشد، زیرا لایه‌برداری ممکن است پوست صورت‌تان را حساس و در بعضی موارد زخمی کند، حتی دستورالعمل‌های خانگی هم می‌توانند به پوست صورت آسیب بزنند اگر شما آن را مطابق با پوست صورت‌تان هماهنگ نکنید. اگر پوست نرمالی دارید که نه خیلی چرب است و نه خشک این دستورهای خانگی برایتان مفید است.

پاپایای رسیده به همراه بلغور جو دوسر
یک پاپایای رسیده تهیه کنید. پاپایا را می‌توانید از فروشگاه‌های بزرگ میوه و سبزی که میوه‌های گرمسیری دارند تهیه کنید. پوست پاپایا را بگیرید و کاملاً آن را له کنید. کمی آب و یک قاشق غذاخوری کشک تازه به آن اضافه کنید. یک قاشق غذا خوری بلغور جو دوسر نیز به این ترکیب اضافه کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی پوست‌تان بمالید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. بعد از ۱۰ دقیقه صورت را بشوید. هنگام شستن پوست صورت را کاملاً ماساژ بدهید. اگر پاپایا در دسترس نیست، می‌توانید این ترکیب را با موز درست کنید.

اسکراب پرتقال
پوست پرتقال را خشک و سپس از آن پودر تهیه کنید. دو قاشق از این پودر را با یک قاشق بلغور جو و کمی عسل مخلوط کنید. این ترکیب کمی سفت و خشک است. آن را روی پوست صورت بمالید و ۸ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید و سپس با آب سرد بشویید. هنگام استفاده از این اسکراب حرف نزنید و صورت‌تان را حرکت ندهید.

اسکراب بادام زمینی و گوجه فرنگی
یک قاشق غذاخوری پودر بادام زمینی را با پودر قند خوب مخلوط کنید.
سپس پالپ گوجه فرنگی درست کنید و به مواد اضافه کنید.
اسکراب را روی پوست صورت و گردن بمالید. از این ترکیب می‌توانید هفته‌ای دوبار استفاده کنید.

مراقب باشید
بیش از اندازه از اسکراب برای پاکسازی پوست استفاده نکنید. لایه‌برداری باید با آرامش و مراقبت انجام شود تا پوست کمترین آسیب را ببیند. اگر پوست صورت‌تان آکنه دارد باید با احتیاط از این اسکراب‌ها استفاده کنید، چون ممکن است آکنه‌ها بدتر شوند.

راه استفاده ازلایه بردار
– ابتدا صورت را بشویید.
– یک قاشق از اسکراب را بردارید و به آرامی آن را روی صورت و گردن ماساژ دهید.
– اسکراب را روی پوست نسابید و نکشید. این کار پوست را خراش می‌دهد.
– اسکراب را اطراف چشم نمالید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.