طرز تهیه رولت خامه‌ای در منزل

مواد لازم برای رولت خامه‌ای:
تخم مرغ: ۳ عدد
آرد: ۹۰ گرم
شکر: ۹۰ گرم
عسل: ۱ قاشق غذا خوری
آب جوش: ۱ قاشق سوپ خوری
وانیل: کمی
کاکائو: به دلخواه خودتون

روش تهیه رولت خامه‌ای:
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کرده، زرده ها را خوب بزنید. بعد به نوبت شکر، آب جوش، وانیل و عسل را اضافه کرده، هم بزنید.
سفیده ها را در ظرفی جدا بزنید تا فرم خامه شود. سپس هر دو را با هم مخلوط کنید (فقط در حد مخلوط)، بعد آرد را کم کم با الک به آن اضافه کنید.
کف سینی را کاغذ گرفته، مواد را روی آن ریخته و کاملا پهن کنید و در فر از قبل داغ شده با درجه ۲۲۰ به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه بگذارید. بعداز پخت از فر بیرون آورده و سینی دیگری رویش بگذارید تا سرد شود. بعد با کاغذ آن را رول کرده به مدت ۳۰ دقیقه بماند. بعد رول را باز کرده و داخل آن خامه پهن کنید و مجددا رول کنید و در یخچال قرار دهید.

رولت خامه‌ای پرتقالی

برای تهیه رولت خامه‌ای پرتقالی از روش زیر استفاده کنید:

مواد لازم برای تهیه رولت خامه‌ای پرتقالی:
تخم مرغ: ۴ عدد
شکر: نصف پیمانه
آرد: نصف پیمانه
نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذا خوری
گلاب: ۲ قاشق سوپ خورى
وانیل: به مقدار لازم

طرز تهیه رولت خامه‌ای پرتقالی:
ابتدا فر را روشن کنید تا گرم شود. سپس کف قالب را چرب کرده و کاغذ روغنی بیندازید.
زرده و سفیده را جدا کنید، بعد سفیده را ابتدا خوب با همزن بزنید تا مقداری کف کند. سپس یک قاشق شکر اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید تا خوب فرم بگیرد، به طوری که وقتی ظرف را برمی‌گردانید مواد نریزد. بعد آن را داخل یخچال بگذارید.
زرده را با شکر و وانیل مخلوط کرده و با همزن بزنید تا پف کرده و حجمش دوبرابر شود. بعد گلاب را اضافه کنید، آرد و نشاسته ذرت را الک کرده و به زرده اضافه کنید. بعد از مخلوط شدن مواد، سفیده‌های فرم گرفته را اضافه کنید و به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند.
بعد مایه را داخل قالب بریزید و قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه (بسته به دمای فر) قرار دهید تا رولت بپزد و آماده شود.
بعد از اینکه پخت رولت تمام شد و آن را از فر بیرون آوردید روی آن را با پارچه تمیزی بپوشانید تا با گرمای خودش نرم شود و از دما بیفتد.
بعد رولت را با پارچه رول کنید و بگذارید کمی فرم بگیرد و سرد شود. بعد یک لایه نازک خامه بکشید و پرتقال‌های پاک شده را روی خامه، قسمت وسط نان رولت بگذارید. برای این اندازه رولت سه عدد پرتقال سالم پاک‌ شده را پشت سر هم به صورت ردیفی بچینید و رول کنید. سپس داخل یخچال بگذارید تا خنک شود و بعد نوش جان کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.