راهنمای پخت کتلت ماهی

کتلت یکی از غذاهای لذیذ و خوش طعم ایرانی است که معمولاً بدون برنج و با نان سرو می شود. در تهیه کتلت از موادی مانند گوشت، سیب زمینی، تخم مرغ، پیاز و انواع ادویه استفاده می شود. اما در ابن مطلب طرز تهیه ی کتلت با ماهی آورده شده است. به علت سرخ کردن کتلت در روغن، بهتر است بعد از آماده شدن آن ها را روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.

مواد لازم برای تهیه کتلت ماهی:
سیب زمینی: ۳۰۰ گرم
ماهی سالمون: ۱۰۰ گرم
جعفری تازه: ۱ مشت برگ
تخم مرغ: ۱ عدد
لیمو ترش: ۱ عدد
روغن زیتون: به میزان لازم
آرد: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: به میزان لازم
فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه کتلت ماهی:
۱. به فیله ماهی سالمون، روغن زیتون بمالید و بر روی آن اندکی نمک و فلفل بپاشید. آن را برای ۶ تا ۸ دقیقه بخار پز کنید. پوست ماهی را جدا و آن را تکه تکه کنید.

۲. در ظرفی، پوره سیب زمینی را به همراه تکه های ماهی و ۱ قاشق غذاخوری آرد بریزید. تخم مرغ ، جعفری خرد شده و نوک انگشت نمک و فلفل به آن ها اضافه کنید. در آخر پوست لیمو را بر روی آن ها رنده کرده و مواد را خوب با هم له و ترکیب کنید.

۳. سطح بشقابی را آرد پاشی کنید. مواد را به ۴ قسمت تقسیم کنید. هر کدام را به شکل دایره به پهنای ۲ سانتی متر باز کنید ، بر روی آن ها آرد بپاشید و در بشقاب قرار دهید. آن ها را برای ۱ ساعت در یخچال بگذارید. این کار به کتلت های ماهی کمک می کند تا هنگام پخت باز نشوند (می توانید آن ها را در سلفون بپیچید و برای استفاده های بعدی فریز کنید).

۴. در ماهیتابه ای، مقداری روغن زیتون بریزید و گرم کنید. کتلت های ماهی را در آن به مدت ۳ تا ۴ دقیقه از هر طرف، تا ترد و طلایی شوند، بپزید. در هر پخت ۲ عدد از آن ها را بپزید. کتلت های ماهی را گرم و با قاچ های لیمو سرو کنید. می توانید آن را با سبزیجات و سالاد میل کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.