نکات ایمنی برای سفر به کویر

کویرها سرزمین های راز آلودی هستند که سفر به آن ها را می توان جزو هیجان انگیز ترین و در عین حال اسرار آمیز ترین سفر ها دانست. سفر کردن به کویر با دیگر سفر ها تفاوت دارد و شما می توانید تجربه های زیادی را با سفر به این سرزمین ها به دست بیاورید به شرطی که نکات ایمنی آن را رعایت کنید.

نکات ایمنی برای سفر به کویر
اگر برای اولین بار می خواهید به کویر سفر کنید، پیشنهاد می کنم تا با تورهای گردشگری به این مناطق عازم شوید. درست است که کویر ها به ظاهر آرام و بی خطر به نظر می رسند، اما اگر بلد نباشید چگونه با آن ها برخورد کنید، ممکن است به شما صدمات جدی ای وارد کنند. برای این هم که بدانید کدام یک از تورها در برگزاری این تورها قوی عمل می کنند باید به تعداد برنامه هایی برگزار کرده اند توجه کنید.

لباس مناسب برای کویر نوردی
حالا که می خواهیم به کویر برویم چه بپوشیم؟ شاید این سوال به نظر خنده دار باشد اما اگر لباس مناسب نپوشید قطعا آفتاب شدید و گرما کویر به شما آسیب می زند. بهترین لباس برای کویر لباس های رنگ روشن و سبک و از جنس پنبه است. اولین و مهم ترین هدف از پوشیدن لباس در سفر به کویر، پوشاندن بدن در مقابل آفتاب، گرما، حشرات، خزندگان و حفظ تعرق معمولی بدن است.

کفش مناسب برای کویر نوردی
پاهای شما حساس ترین نقطه بدن شماست، چون اگر آسیب بینند یا زخمی شوند سفر مختل می شود. کفش مناسب کویرنوردی پوتین است. پوتین پاهای شما را در مقابل نیش مارها و عقرب ها محافظت می کند و با حمایت از زانوها کمک می کند قدم های محکمی بردارید. البته توجه داشته باشید که برای پوشیدن پوتین حتما جوراب ضخیمی بپوشید. اگر ساق پایتان نیاز به مراقبت بیشتر دارند از مچ بندهای ورزشی استفاده کنید.

فراموش نکردن ضد افتاب و عینک
استفاده از کلاه دولایه، روسری های بزرگ و نخی برای پوشاندن گردن، عینک های مخصوص کویر، ضدآفتاب های پوستی و کرم های مخصوص لب را برای محافظت صورت و بدن در برابر نور خورشید فراموش نکنید. این وسیله ها به شما کمک می کنند تا بیشتر از بودن در کویر لذت ببرید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.