سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کار‌های مبتنی‌ بر رسانه‌های اجتماعی

استفاده از رسانه‌های اجتماعی در چند سال گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده است، از این رو زمینه برای شکل‌گیری و توسعه کسب‌و‌کار‌های مبتنی‌بر این رسانه‌ها فراهم شده و این روند روزبه‌روز در حال گسترش است. براساس آمار‌های بیزینس‌مانیتور در حال حاضر بیش از دو میلیارد کاربر فعال رسانه‌های اجتماعی در جهان وجود دارد که با یک نرخ رشد ۲۵ درصدی در سال در حال افزایشند در نتیجه بیشتر مردم در حال حاضر به‌صورت مستمر از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای توسعه فعالیت‌های کسب‌و‌کاری خود استفاده می‌کنند.

در حالی که استفاده از پیج‌های مختلف در رسانه‌های اجتماعی با شدت بیشتری نسبت به وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها در حال رشد است، می‌توان روندی را برای یک تغییر در رویکرد استفاده از دنیای مجازی در جهت توسعه و شکل‌گیری فضا‌های کسب‌و‌کاری در نظر گرفت. امروزه رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌و‌کار‌ها به یک نیاز تبدیل شده است و نقش یک بیلبورد تبلیغاتی را برای معرفی کسب‌و‌کار‌ها بازی می‌کند. این موضوع برای کسب‌و‌کار‌های بخش خصوصی به یک سازمان ارزش تبدیل شده است.

حضور در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌و‌کار‌ها به یک بازی اثربخش در جهت افزایش فروش بدل شده است، از این رو شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که به این مساله به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری هدفمند در جهت افزایش درآمد و سود می‌نگرند، برنده واقعی بازی هستند. در مقابل نگاه هزینه‌ای برای حرکت در این مسیر منجر به اتلاف منابع و حتی نتیجه معکوس خواهد شد.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی و ایجاد شبکه‌های جدید با ماهیت و کاربری‌های تخصصی‌تر یک فرصت بی‌نظیر برای فعالان و علاقه‌مندان به این بازار است. امروزه شاهد رشد رسانه‌های اجتماعی تخصصی و کاربردی هستیم، به‌طوری که روزبه‌روز بر قابلیت‌ها و امکانات این سرویس‌ها افزوده می‌شود. از این جهت می‌توان سال ۲۰۱۶ میلادی را به‌عنوان نقطه عطف تاثیر‌گذاری رسانه‌های اجتماعی در فضای کسب وکار نامید؛ یک تغییر رویکرد در شیوه‌های تبدیل مخاطبان شبکه‌های اجتماعی به مشتریان واقعی.

از طرف دیگر، به دلیل افزایش استفاده از این شبکه‌ها در محل کار، سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه در حال راه‌اندازی نسل جدید شبکه‌های اجتماعی داخلی برای استفاده‌های درون‌سازمانی با کاربرد‌های متفاوت و متنوع هستند. این موضوع که با استقبال خوبی از سوی کاربران این شبکه‌ها مواجه شده، فرصت‌های جدیدی را در عرصه کسب‌و‌کار‌های مبتنی‌بر شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده است؛ نسل جدیدی از ابزارها برای تسهیل در اشتراک‌گذاری محتوا توسط کارکنان در محل کار که به‌عنوان یک عامل تحول سازمانی مطرح است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.