چند پیشنهاد برای اجرای ایده هایتان

آنچه کسب و کار شما را زنده نگه می‌دارد و پویا می‌کند، ایده‌های تازه است. بدون ایده‌های نو کم کم دیگران از شما سبقت می‌گیرند و هم سود مالی کمتری از کار می‌برید و هم خودتان خموده و خسته می‌شوید. بخصوص به عنوان یک بانوی کارآفرین اگر بتوانید ایده‌هایی را به نام خودتان ثبت کنید، کار و فعالیت‌تان ماندگار‌تر خواهد بود. ایده‌های جدید می‌تواند در جریان کار شکل بگیرند یا برای کسب و کار و تجربه کاملاً جدید و متفاوت باشند. اگر ایده‌هایی در ذهن‌تان دارید و نمی‌دانید چطور آن را عملی کنید به این نکته‌ها دقت کنید:

– قبل از هر چیز باید ایده‌هایتان را بررسی کنید. اینکه بدانید ایده هایتان چقدر عملی هستند و چقدر رؤیایی و دست نیافتنی مهم است. ایده‌های دست نیافتنی فقط انرژی شما را می‌گیرند بدون اینکه نتیجه‌ای از آن بگیرید.

– فهمیدن اینکه ایده جدیدتان چقدر عملی و دست یافتنی است، کار سختی نیست. کافی است امکانات خودتان و شرایط کارتان را بررسی کنید. اینکه چقدر منابع مالی برای اجرای ایده‌تان دارید، می‌توانید منابع آن را فراهم کنید یا نه. اینکه کارمندان و نیروی کارتان برای اجرای ایده کافی هستند یا نه. قرار نیست همه کار را خودتان انجام بدهید و حتماً نیاز به کمک دارید.

– با وجود این دو نکته‌ای که خواندید سعی نکنید به دلیل کمبود‌ها مقابل ایده‌هایتان بایستید. فکرهای جدیدتان را بنویسید و بخوبی آنها را بررسی کنید. اگر ایده هایتان را سرکوب کنید پس از مدتی دیگر ذهن‌تان ایده پرداز نخواهد بود. فکر کردن به ایده‌های نو هرچند دور از دسترس، باعث می‌شود ذهن‌تان فعال و پویا بماند. آنچه باید حواستان به آن باشد امکان اجرایی بودن ایده هاست.

– یک راه خوب برای اینکه بفهمید ایده‌تان جواب می‌دهد یا نه این است که درباره‌اش با همکاران‌ و دوستان‌تان صحبت کنید. شاید حتی بتوانید ایده‌ خود را در گام اول در محله یا بین اعضای خانواده به صورت محدود اجرا کنید تا نقص‌های احتمالی‌اش مشخص شود. از این نترسید که کسی ایده شما را بدزدد. یادتان باشد که این ایده شماست و شما بهتر از هر کسی می‌توانید عملی‌اش کنید. البته سعی کنید فقط مفاهیم کلی را به بحث بگذارید و خیلی وارد جزئیات نشوید.

– یکی از هشدارهای مهمی که از اطرافیان خواهید شنید درباره ریسک کردن است. همه به شما می‌گویند ریسک این کار بالاست. اما رسیدن به هر موفقیتی نیاز به خطر کردن دارد. اگر همه چیز را به طور کامل در نظر گرفته‌اید، نگذارید ترس سد راه‌تان شود.

– بعد از افراد خانواده حالا نوبت مشورت با افراد خبره است. کسانی که در کسب و کار موفق هستند، ایده پرداز بوده‌اند یا حتی شکست خورده‌اند. با مشورت می‌توانید به نتایج بهتری درباره ایده‌تان برسید یا از ترس‌ها و نگرانی هایتان بگویید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.