برای موفقیت‌ هایتان جشن بگیرید

روحیه مبارزه طلبی یکی از شاخص‌های موفقیت است. بخصوص برای کسانی که کسب و کاری را شروع کرده‌اند این روحیه باعث می‌شود در مشکلات کاری کم نیاورند و مبارزه کنند تا به نتیجه دلخواه برسند. حس رقابت و پیشرفت با وجود مبارزه طلبی بیشتر می‌شود و مسیر موفقیت را هموار‌تر می‌کند. اگر تازه کسب و کاری را شروع کرده اید و احساس می‌کنید چندان مبارزه جو نیستید، به این توصیه‌ها دقت کنید:

۱-‌ روش کار و سرگذشت کسانی که در زمینه شغلی موفق بوده‌اند، به شما در این زمینه کمک می‌کند. می‌توانید درباره خانم‌های کارآفرین و موفق جهان مطالعه کنید و مبارزه طلبی و کم نیاوردن در سختی‌ها را از آنها یاد بگیرید. نکته‌هایی که معمولاً این افراد در زندگینامه هایشان در این باره نوشته‌اند، به کارتان می‌آید و می‌توانید از آنها در کسب و کار خودتان الهام بگیرید.

۲- ورزش معمولاً روحیه مبارزه طلبی را در افراد تقویت می‌کند. هم ظاهر بهتری پیدا می‌کنید و هم باعث می‌شود قدرتمند‌تر باشید. اعتماد به نفس بالا هم یکی دیگر از فواید ورزش در کنار کار است. هرچقدر هم که سرتان شلوغ باشد سعی کنید زمانی را به ورزش اختصاص دهید و کمی جنگجو شوید!

۳- از چالش‌ها نترسید و از آنها استقبال کنید. این بخشی از کار شماست و باید بپذیرید کار بدون چالش و درگیری و مشکلات احتمالی وجود ندارد. پس به جای ترسیدن یا نادیده گرفتن‌شان از آنها استقبال کنید و برایشان راه حل پیدا کنید. این بخشی از روحیه مبارزه طلبی است و آن را در شما تقویت می‌کند. میل به غلبه بر چالش‌ها چیزی است که تمام کارآفرینان بزرگ آن را در وجود خود زنده نگه می‌دارند. این کار به آنان فرصت می‌دهد مهارت‌ها و خلاقیتشان را به رخ دیگران بکشند.

۴- ذهن‌تان را پرورش دهید. نکته‌های جدید درباره کسب و کارتان یاد بگیرید و به روز باشید. این خصیصه باعث می‌شود بتوانید راحت‌تر مبارزه کنید و از پیش باخته نباشید. همین اطمینان روحیه مبارزه طلبی را در شما تقویت می‌کند چون می‌دانید با دانش پیش می‌روید و از قافله عقب نیستید. پرورش ذهن باعث می‌شود چالش‌ها را به عنوان فرصت ببینید، از انتقاد‌ها انرژی گرفته و از موفقیت‌های دیگران الهام بگیرید.

۵- هر وقت موفقیتی به دست آوردید برای خودتان جشن کوچکی بگیرید و شاد باشید. این باعث می‌شود تجدید قوا کنید و برای ادامه راه انرژی بیشتری داشته باشید. با هر موفقیت برای خودتان یک فرصت دوست داشتنی برای استراحت در نظر بگیرید. مثلاً یک شام خوب در کنار همسر و فرزندان یا مسافرتی کوتاه و… این کار حس رضایت شما را از کار و مبارزه‌ای که انجام داده‌اید تقویت می‌کند و باعث می‌شود برای مبارزه‌های آینده هم انگیزه داشته باشید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.