مشهورترین زنانِ ایرانی طراح مد در خارج از ایران

امروز در بخش مد و همچنین سلبریتی های سایت زیباشهر سه زن مشهور ایرانی که در حرفه طراحی مد در خارج از کشور فعالیت می کنند را به شما معرفی می کنیم:

۱- طلا راسی (Tala Raassi) یک طراح مد ایرانی-آمریکایی است که در مریلند، ایالات متحده آمریکا متولد شده و بزرگ شده در تهران، ایران است.

طلا راسی

۲- پگاه انواریان (Pegah Anvarian) طراح مد ایرانی-آمریکایی است که در سن پنج سالگی از ایران به آمریکا مهاجرت کرده و طراحی مد را پس از طراحی لباس در موزیک ویدئوهای هالیوودی آغاز نمود.

پگاه انواریان

پگاه انواریان از سن شش سالگی دوخت لباس را آموزش دیده است و طراحی را از سن هشت سالگی آغاز نموده است. این پیش زمینه‌ای بود که پس از مهاجرت به نیویورک حرفه خود را به عنوان طراحی لباس انتخاب نماید. اولین مجموعه خود را پاییز ۲۰۰۳ در هفته مد لس‌آنجلس ارائه نمود و از آن زمان به بعد در خیلی از نشریات مانند: نیویورک تایمز، لس آنجلس تایمز، لوکی، مجله دبلیو و هارپر به نام پگاه انواریان اشاره گردید. نقطه اوج انواریان در هنگام دوخت و هماهنگی لباس یکی از بازیگران موزیک-ویدئو با استفاده از پارچه کشمیر بصورت اتفاقی بر روی لباس، سبکی و انعطاف پذیری پارچه باعث ایجاد طرح لباسی خاص شده است. و آنقدر خاص که جنیفر لوپز از او درخواست دوخت لباس بصورت اختصاصی برای خود کرده است. پس از آن این اتفاق باعث ورود انواریان به صنعت مد و تبدیل این نام به یکی از برندهای مطرح در ایالات آمریکا گردید.

لباس‌های او بر تن چارلیز ترون، هاله بری، مدونا، شکیرا و بسیاری از بازیگران هالیوودی به چشم می‌خورد و تبدیل به چهرهٔ مطرحی در شبکه‌های مد تلویزیونی شده است. انواریان، به دلیل سابقه کار در ساخت موزیک—- ویدئو برای خواننده‌های آمریکایی، رابطهٔ نزدیک با بازیگران و خواننده‌های سرشناس هالیوودی باعث بیشتر مطرح شدن این نام در صنعت مد شده است. انواریان در سال ۲۰۰۷ برای هفته مد نیویورک مجموعه خود را که برگرفته از رابطه زمین و آسمان، مجموعه‌ای از کت چرم دامن پشمی بود را ارائه نمود.

رنگ در طرح‌های انواریان بیشتر متمرکز بر رنگهای خاکستری فام تیره و مشکی می‌باشد، استفاده از خطوط و گشتالت ساده همراه با جزییات خاص لباس و پارچه و دوری از طرح‌های سنتی در طرح‌های او دیده می‌شود.

۳- عارفه منصوری (Arefeh Mansouri) متولد دوم آذر ۱۳۵۹ در تهران است و در ۱۶ سالگی به کانادا رفت. عارفه منصوری طراح صحنه و لباس است و تاکنون برنده جوایز متعددی در این زمینه بوده است.

عارفه منصوری

4.3/5 - (6 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.