طرز تهیه خورش آلو قیسی

مواد لازم جهت تهیه خورش آلو قیسی:
سینه مرغ: یک عدد خرد شده
پیاز: ۵ عدد متوسط
کشمش پلویی: به میزان دلخواه
شکر: یک قاشق سوپخوری
رب انار یا آلوچه: یک قاشق مرباخوری
زعفران: یک قاشق سوپخوری
آلو: ۱۰۰گرم
قیسی: ۲۰۰ گرم
روغن: به میزان لازم
نمک و فلفل: به میزان لازم
زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه خورش آلو قیسی:
مرغ را جداگانه با یک عدد پیاز خرد شده در اندکی روغن تفت دهید و سپس به آن آب اضافه کنید تا بپزد. آلو‌ها را نیز ده دقیقه خیس کرده و بعد بشویید تا تمیز شوند و بعد قیسی‌ها را هم شسته و کناری بگذارید. پیازها را خرد کرده و پیاز داغ تهیه کنید.
وقتی پیاز داغ آماده شد، آلو و قیسی را نیز به آن اضافه کرده و تفت دهید و به کناری بگذارید. وقتی مرغ پخت (قبل از اینکه کامل بپزد و شروع به له شدن کند) مخلوط پیاز داغ و آلو و قیسی را به آن اضافه کرده و بگذارید تا با شعله کم بپزند. در این مرحله زردچوبه، زعفران، رب انار یا آلوچه، کمی نمک و فلفل اضافه کرده، در آن را بسته و اجازه دهید تا طعم‌ها به خورد هم رفته و خورش جا بیفتد. اگر رب انار ترش ندارید، می‌توانید از رب انار شیرین استفاده کنید و شکر را نیز حذف کنید. در نهایت خورش را مزه کنید و در صورت تمایل یک قاشق شکر به آن اضافه کنید. وقتی خورش جا افتاد شعله را خاموش کنید در پایان کار کشمش‌ها را در اندکی روغن خیلی سریع تفت داده و هنگام سرو غذا روی خورش بریزید.
خورش شما آماده شده می‌توانید آن را به همراه برنجی که از قبل آماده کرده‌اید سرو کنید.
نکته: اگر مقدار پیاز در این غذا کمتر باشد آن عطر و طعم فوق‌العاده و خوشمزه‌اش را نخواهد داشت. در این خورش در صورت تمایل می‌توانید از گوشت اردک یا بوقلمون نیز در این خورش استفاده کنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.