فواید خواندنی رابطه جنسی برای بدن

وقتی دمای اطرافتان خیلی خیلی سرد می‌شود، یکی از راه‌های طبیعی این است که بخواهید از حسی‌ترین راه ممکن خود را گرم کنید: یعنی با معشوقتان بروید زیر پتو. رابطه‌ی جنسی نه تنها راهی خوب و عالی برای ارتباط بیشتر با هم و تفریح و خوشی است، بلکه مزیت‌هایی برای سلامت شما هم در پی دارد که شاید از آن مطلع نباشید.

بسیاری از ما همیشه شنیده‌ایم که بازه‌ی زمانی کوتاهی برای انجام رابطه‌ی جنسی باعث می‌شود احساس شادابی به شما دست داده و حرارت بدنتان بالا برود. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد مایع منی حاوی هورمون‌های تقویت‌کننده‌ی روحیه و خلق و خوی فرد است، و خود این عمل (عمل جنسی) باعث تحریک انتشار ترکیبات ضداسترس در بدن می‌شود.

از طرف دیگر محققان دریافته‌اند که رابطه‌ی جنسی مزیت‌های زیادی برای سیستم قلبی عروقی و سیستم ایمنی بدن به دنبال دارد. آنها معتقدند که دوبار در هفته رابطه‌ی جنسی باعث افزایش میزان گلوبولین ایمنی بدن شده که پادتنی بسیار مهم است و مقاومت بدن را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می‌دهد. علاه بر این، در بخش دیگری از این تحقیقات آمده که رابطه‌ی جنسی دهانی برای قلب بسیار مفید است، چرا که مایع منی دارای پروتئینی است که باعث کاهش بیماری پری‌اکلامپسی یا تنجیدگی یا فشار خون بالا حین بارداری می‌شود.

علاوه بر تمام این‌ها، اگر دیدید که سرتان آنقدر شلوغ است که فرصت نمی‌کنید به باشگاه بروید، می‌توانید با شریکتان رابطه‌ی جنسی داشته و حرکات پرقدرت و توأم با حرارت را با هم تجربه کنید. البته ممکن است میزان فعالیت این کار به اندازه‌ی ایروبیک یا دوچرخه‌سواری نباشد، اما بهتر از نشستن روی صندلی است. در واقع شما حین رابطه‌ی جنسی، در هر دقیقه پنج کالری می‌سوزانید.

منبع: الو دکتر

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.