در سفرهای خارجی مراقب این چهارده نکته باشید

به عنوان یک گردشگر همیشه مراقب باشید که در جای غریبه کلاهتان را برندارند. علاوه بر اینکه باید از رسوم و زبان کشورهایی که به آنها سفر می کنید بدانید، لازم است بدانید که دقیقا با چه چیزهایی قرار است روبرو شوید. می گویند: «به امید بهترین باش ولی برای بدترین آماده شو!»

در اینجا فهرستی از کلاهبرداری هایی که ممکن است به عنوان یک گردشگر با آن مواجه شوید، با هم می خوانیم.

۱- بازی های خیابانی:
این تقلب ها باعث می شوند آرزو کنید کاش پشت سرتان هم چشم داشتید! وقتی در خیابان تعداد زیادی جادوگر و تردست می بینید که در حال شعبده بازی و تردستی هستند و غرق تماشای آنها می شوید، فرد دیگری با برداشتن کیف پول شما از جیب یا کیفتان تردستی دیگر اجرا می کند! کجا بیشتر دیده شده؟ پاریس- لندن.

۲- کیف افتاده:
این حقه تقریبا قدیمی است. وقتی به عنوان مسافر راه می روید، خیلی عادی و خونسرد بررسی کنید که کیفتان هست یا نه چون ممکن است یک کیف افتاده روی زمین ببینید و ناگهان دستتان به سمت کیفتان برود که مطمئن شوید سر جایش است. یک جیب بر به راحتی این را می بیند و جای دقیق کیفتان را می فهمد و آن را می دزدد . کجا بیشتر دیده شده؟ رم، اوکراین.

۳- تاکسی های گران:
مطمئن باشید که حتی یک نفر را هم پیدا نمی کنید که این قضیه را تجربه نکرده باشد. راننده هایی که مسیرهای انحرافی می ورند، از «میانبرهای» تنگ و تاریک می روند و تاکسی مترشان به سرعت بالا می رود. نتیجه این است که پولی بسیار بالاتر از چیزی که فکر می کردید، باید پرداخت کنید. کجا بیشتر دیده شده؟ همه جا.

۴- جیب برهای قطار:
قطارهای شلوغ یکی از مکان هایی هستند که ممکن است در آنها از شما سرقت شود. مراقب باشید و کیفتان را نزدیک خودتان نگهدارید. کجا بیشتر دیده شده؟ اروپا.

۵- معامله جواهر:
راننده ای به سمت شما می آید و می گوید مقصد مورد نظر شما بسته است و شما را به جای دیگری می برد. جایی که همدستش به شما می گوید که الماس و جواهرات باارزش را از اینجا می خرد و در برگشت به خانه اش گران تر می فروشد. هدف آنها این است که شما را هم به این کار وادارند. کجا بیشتر دیده شده؟ بانکوک، دهلی.

۶- نقشه فروش ها:
حواستان باشد! ممکن است یکی از محل ها بخواهد به شما نقشه بفروشد. خب زیاد بد نیست ولی آن شخص احتمالا نقشه را به سمت صورتتان می گیرد که حواستان را پرت کند و جیبتان را خالی! کجا بیشتر دیده شده؟ اروپا.

۷-گداها:
خانم باردار یا پیری به سمت شما می آید و تقاضای مقداری پول می کند. این اصلا کلاهبرداری نیست ولی جیب بری آنجا منتظر است تا جای کیف شما را بفهمد و بعد سراغش بیاید. کجا بیشتر دیده شده؟ همه جا!

۸- دستبند دوستی:
دستبندهای دوستی را در سفر از کسی قبول نکنید، چون همان موقع از شما تقاضای پول می کنند یا کسی از بی توجهی شما سوءاستفاده می کند . جیبتان را می زند. کجا بیشتر دیده شده؟ پاریس، رم، بارسلونا.

۹- بلیت های تقلبی:
اگر در صف بلیت قطار بودید، خونسردی خودتان را حفظ کنید. در غیر این صورت ممکن است پیشنهاد بلیت با قیمت بالاتر و بدون صف دریافت کنید. به احتمال زیاد این بلیت ها تقلبی هستند و به هیچ دردی نمی خورند. کجا بیشتر دیده شده؟ لندن.

۱۰- حلقه پیداشده:
ممکن است خانمی به سمتتان بیاید و بپرسد که حلقه ای گم کرده اید؟ اگر جواب نه بدهید سعی می کند حلقه را گران قیمت جا بزند و با قیمت «مناسبی» به شما بفروشد! کجا بیشتر دیده شده؟ پاریس.

۱۱- عکاس:
مردم معمولا وقتی در تعطیلات و سفر هستند، دوست دارند عکس بگیرند. اینجاست که حقه به کار می آید! یک محلی مهربان با قیافه دوستانه پیشنهاد می دهد که از شما عکس بگیرد. اگر خوش شانس باشید، مقداری پول می گیرد و اگر بدشانس باشید، دوربینتان دزدیده می شد. کجا بیشتر دیده شده؟ اروپا

۱۲- دوربین شکسته:
یک گروه دوستانه از شما می خواهند که از آنها عکس بگیرید. دوربین خراب است و کار نمی کند، وقتی آن را بر می گردانید خودشان آن را زمین می اندازند و می شکنند و از شما اخاذی می کنند. کجا بیشتر دیده شده؟ همه جا.

۱۳- منو بیرون بر تقلبی:
سخت است که این حقه را بفهمید. منوی غذای بیرون بری زیر در اتاق هتل شما انداخته می شود. شما حال بیرون رفتن ندارید و از آن منو سفارش می دهید. هیچ غذایی به دست شما نمی رسد ولی آنها با اطلاعات کارت اعتباری که از شما گرفته اند، یک کپی تهیه و از کارتتان خرج می کنند. کجا بیشتر دیده شده؟ آمریکا.

۱۴- بچه پرتاب شده:
اگر زنی به سمت شما آمد و چیزی شبیه قنداق بچه را به سویتان پرت کرد، برای گرفتنش نپرید! چون آن بچه نیست، یک عروسک است و هدف، پرت کردن حواس شماست تا کیفتان را بدزدند. کجا بیشتر دیده شده؟ رم.

منبع: هفته نامه زندگی مثبت

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.