رابطه سبک نادرست خوردن و چاقی

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد افرادی که در نیمه‌های شب از خواب بیدار شده و غذا می‌خورند، اضافه وزن بیشتری داشته و در امر کاهش وزن موفق نخواهند بود.

در این پژوهش، محققان به بررسی و مطالعه رژیم غذایی مگس‌های میوه پرداخته و دریافتند در صورتی که مگس میوه ۱۲ ساعت در روز مورد تغذیه قرار گیرد و ۱۲ ساعت بدون تغذیه باشد، خواب بهتر و وزن کمتری خواهد داشت. از سوی دیگر این گونه مگس‌ها از سیستم گردش خون سالم تری نیز برخوردار خواهند بود.

پژوهشگران این مگس‌های میوه را با شرایط بدون محدودیت زمانی تغذیه نیز مورد بررسی قرار دادند و نتیجه عکس نسبت به مگس‌های با برنامه غذایی، به دست آوردند.

پژوهشگران تصور می‌کنند که این مسأله به ژن ساعت بدن مرتبط باشد که در انسان نیز وجود دارد. قابل ذکر است که این آزمایش چندین بار تکرار شده و دانشمندان می‌توانند ثابت کنند گروهی از مگس‌ها که تنها نیمی از شبانه روز، مورد تغذیه قرار می‌گیرند، از سلامت بهتری برخوردار هستند. دکتر «گیریش ملکانی»، پژوهشگر دانشگاه ایالتی سن دیگو امریکا، در این رابطه می‌گوید: «افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند یا خواهان کاهش وزن خود هستند، باید زمانبندی غذا خوردن خود را محدود کنند. آنها باید بیشتر در طول روز غذا خورده و از تغذیه در اواخر و نیمه‌های شب خودداری کنند تا بتوانند وزن خود را پایین نگه داشته و سالم بمانند.»برای جلوگیری از گرسنگی نیمه شب این‌گونه افراد، راه حل‌هایی ارائه می‌شود که به نظر می‌رسد برای داشتن زندگی سالم و بدنی با وزن مناسب اجرای آن ضروری باشد:

– خوردن صبحانه و ناهار کامل و سالم با حداقل ۴۰۰ کالری باعث می‌شود تا در این دو وعده غذایی، بدن بیشترین کالری را دریافت کند.

– مصرف میان وعده بین وعده‌های اصلی غذا با پروتئین کافی به بدن کمک می‌کند تا انرژی لازم را تا شب تأمین کند.

– با توجه به تحقیقات انجام شده، جویدن آدامس به مدت ۴۵ دقیقه باعث می‌شود تا بدن احساس سیری کاذب کرده و بر گرسنگی غلبه کند و هوس خوردن تنقلات را در خود سرکوب سازد.

– فراموش کردن خوردن قندها و شیرینی‌ها در نیمه شب چرا که حتی یک کاپ کیک کوچک نیز ۱۳۰ کالری داشته و باعث افزایش وزن فرد خواهد شد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.