راهنمای تهیه پیتزا شیرینی

مواد لازم جهت تهیه پیتزا شیرینی:
گوشت چرخ کرده: ۱۵۰ گرم
قارچ: ۱۵۰ گرم
ژامبون مرغ: ۱۵۰ گرم
پنیر پیتزا: ۱۵۰ گرم
خمیر پیتزا: ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای: دو عدد
پودر آویشن: مقداری
سس گوجه فرنگی: مقداری

طرز تهیه پیتزا شیرینی:
گوشت چرخ‌کرده و فلفل دلمه‌ای و قارچ ریز خرد شده را در روغن تفت دهید و کمی پودر آویشن، نمک و فلفل و کمی سس گوجه فرنگی بزنید و در کناری بگذارید. همچنین ژامبون را نیز خرد کرده و به مخلوط اضافه کنید.
خمیر پیتزا را یا آماده تهیه کنید یا خودتان درست کنید. برای این کار به روش زیر عمل کنید:

خمیر پیتزای پایه:
مایه خمیر: یک قاشق چایخوری
شکر: یک قاشق چایخوری
آب گرم: ۳/۱ پیمانه
آرد سفید گندم: ۲ پیمانه
نمک: ۲/۱ قاشق چایخوری
روغن مایع: ۴/۱ پیمانه

مایه خمیر و شکر و آب را در ظرفی ریخته، پس از پنج دقیقه نمک و روغن زیتون را ریخته سپس آرد را کم کم اضافه می‌کنیم تا حالت چسبندگی نداشته باشد و به مدت ۱۰ دقیقه ورز می‌دهیم. حال خمیر را به مدت دو ساعت استراحت می‌دهیم. هنگامی خمیر آماده است که با فرو بردن انگشت در آن، فرورفتگی برگشت نداشته باشد. یادآور می‌شود، این مواد برای تهیه ۵۰۰ گرم خمیر می‌باشد که معادل با دو قالب ۳۰ سانتی است.
پس از آماده شدن خمیر پیتزا آن را روی میز پهن کرده و دایره‌های کوچک از آن درآورید. سپس به روشی که در شکل می‌بینید، از مخلوط داخل خمیر گذاشته روی آن پنیر بریزید و در ظرف گرد مخصوص فر قرار دهید. البته یادتان باشد که کف ظرف را حتماً چرب کنید تا خمیر به ظرف نچسبد. وقتی همه پیتزا شیرینی‌ها را در ظرف چیدید آن را داخل فر با حرارت ۱۸۰ درجه به مدت نیم ساعت قرار دهید. همچنین به مدت ده دقیقه نیز حرارت بالای فر را روشن کنید تا روی پیتزاها هم برشته و طلایی شوند. پیتزا شیرینی‌های شما با شکل و شمایلی متفاوت آماده‌اند. می‌توانید سرو کنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.