همسرانه با هم و خوشحال باشید

بعد از مدتی زندگی زیر یک سقف، متوجه یکنواختی زندگی و رابطه زناشویی‌تان می‌شوید. یک بعداز ظهر تعطیل در کنار همسرتان می‌نشینید و گلایه می‌کنید که چقدر همه چیز کسل‌کننده است و از همسرتان می‌پرسید«حالا چی کار کنیم؟» و همسرتان تنها پیشنهادی که می‌تواند بدهد این است که با هم بیرون بروید تا بلکه کمی حال و روحیه‌تان بهتر شود. کاری که تقریباً همیشه انجام می‌دهید.

در خانه معمولاً مهمترین سرگرمی زن و شوهر تماشای تلویزیون است. البته اگر وقت کنید و سرتان را از توی گوشی تلفن همراه بیرون بیاورید اما واقعاً چه کارهایی می‌توانید با هم بکنید تا در کنار هم خوش باشید؟

من توصیه‌های ساده‌ای می‌کنم، چون معمولاً افراد همین کارهای ساده را فراموش می‌کنند مثلاً من پیشنهاد می‌کنم باهم آشپزی کنید. آشپزی کردن می‌تواند یک جور سرگرمی باشد. دستور پخت غذاهای جدید و متنوع را پیدا کنید و با همسرتان آشپزی کنید. البته قبل از این کار باید خودتان را از شر تفکر سنتی‌ای که می‌گوید آشپزی کار زن‌هاست رها کنید. با هم به خرید بروید و مواد لازم برای یک غذای جدید را تهیه کنید. پختن غذاهای هیجان‌انگیز و شاید کمی سخت بخشی از روز‌تان را پر می‌کند و یک سرگرمی فوق‌العاده است.

یا اگر خیلی مشغول بازی رایانه‌ای و خواندن متن‌های تلگرام و شبکه‌های اجتماعی هستید بیایید گاهی همین کار را با هم انجام بدهید. بازی‌های رایانه‌ای یک پیشنهاد خوب برای زن وشوهرهای جوان است. ممکن است یکی از شما اهل بازی رایانه‌ای باشد و خودش را با بازی سرگرم کند. اگر شما تا به حال بازی نکرده‌اید این بار امتحانش کنید.

اگر هر دوی شما به هنر علاقه‌مند باشید می‌توانید با هم دست به ابداع و خلق چیزهای تازه بزنید. اگر اهل نقاشی هستید با هم یک تابلو بکشید، اگر اهل موسیقی هستید و می‌توانید ساز بزنید با هم موسیقی کار کنید. از آموزش نواختن یک ساز تا نقاشی و خطاطی و دوخت و دوز فرصتی برای سرگرمی است. حالا تصور کنید به همسرتان که حتی یک بار سوزن دست نگرفته است کوک زدن یاد بدهید.

با هم به یک کلاس آموزشی بروید. کلاس نقاشی، موسیقی یا هر چیزی که هردو دوست داشتید یک روز یاد بگیرید. این نوع فعالیت‌ها رابطه شما را صمیمی‌تر می‌کند.

فعالیت‌های اجتماعی مشترک داشته باشید. با هم به کنسرت بروید. عضو یک مؤسسه خیریه بشوید و در برنامه هایشان شرکت کنید. به جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها بروید.

اگر فرزند کوچک دارید گاهی او را به یکی از اعضای صمیمی خانواده‌تان بسپارید و یک بعدازظهر دو نفره عاشقانه بسازید. می‌توانید به یک رستوران بروید، برای هم هدیه بخرید و یک خلوت دو نفره داشته باشید. علت بی‌حوصلگی و خستگی شما می‌تواند تکراری بودن روزهایتان همراه بچه باشد.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.