تغییرات زندگی مشترک بعد از ورود بچه

به‌دنیا آمدن یک فرزند سالم و زیبا تجربه‌ متفاوت و بی‌نظیری است اما زندگی زناشویی‌تان را بشدت دگرگون می‌کند. این تغییرات را با شروع دوران بارداری بخوبی احساس خواهید کرد. شما همیشه مادران را زیبا، آرام و خوشحال و پدران را جذاب و مهربان می‌بینید. اما حقیقت چیز دیگری است. بچه به دنیا می‌آید و هر دوی شما با موجود ناشناخته و تازه‌ای طرف هستید که اوضاع زندگی‌تان را تغییر می‌دهد. وقت زیادی از شما برای مراقبت و نگهداری از کودک گرفته می‌شود. شب بیداری می‌کشید و دائم باید به امور فرزندتان رسیدگی کنید. همین باعث می‌شود که خیلی شبیه قبل نباشید، گاهی خسته و عصبی بشوید و ظاهرتان همیشه آراسته نباشد. تولد فرزند تأثیرات بسیار مثبتی در زندگی شخصی و زناشویی‌شما می‌گذارد با این‌حال لازم است بیشتر درباره‌ تأثیرات تولد فرزندتان در روابط زناشویی‌تان بدانید.

آنچه واقعاً اتفاق می‌افتد:
‌ اگر تا پیش از تولد فرزندتان می‌توانستید از تقسیم عادلانه کارها صحبت کنید بعد از تولد او سخن گفتن از تقسیم عادلانه وظایف سخن بی‌موردی است زیرا هرچقدرهم که سعی کنید مسئولیت‌های یک مادر بیشتر و سخت‌تر خواهد بود. زن زایمان می‌کند و از همان لحظه تولد، او باید بدون هیچ استراحتی، مراقبت از فرزندش را شروع کند.

شاید کسی فکر کند، تولد یک نوزاد زن و شوهر را به هم نزدیک‌تر می‌کند. برای بسیاری از زن و شوهرها این اتفاق می‌افتد اما همیشه این‌طور نیست. وقتی کودکی به دنیا می‌آید بی‌اختیار همه توجه‌ها به‌سوی اوست. مادر همه‌ تلاشش را می‌کند تا نیازها و خواسته‌های نوزادش را برآورده کند.

‌ اما واکنش پدرکمی متفاوت است. پدر ممکن است با همه‌ اهمیتی که به تولد فرزندش می‌دهد نتواند ارتباط عاطفی درستی با او برقرار کند یا همسرش را دراین مشغله‌ کاری جدید رها کند و احساس کند با وجود کودک روابط زناشویی کمرنگ شده است.

‌ انتخاب بین نگهداری از فرزند یا بازگشت به‌کار یکی‌دیگر از چالش‌های زندگی است. این مسأله که آیا اصلاً نیازی به کارکردن زن بعد از بچه‌دار شدن هست؟چه زمانی باید به‌کار بازگشت؟ کودک را به چه کسی بسپارید و میزان ساعت‌هایی که زن در بیرون از خانه کار می‌کند، به همراه مسئولیت‌های همیشگی در خانه مسائلی هستند که می‌توانند به‌راحتی و از طریق گفت‌و‌گو حل شوند یا ممکن است به یک بحران در رابطه‌ تبدیل شوند و روابط را تیره‌ و تار کنند.

‌وقتی نخستین فرزندتان به‌دنیا می‌آید یکی از دغدغه‌های مهم شما این خواهد بود که چطور بهترین امکانات را برای او فراهم کنید. بعضی از زن‌ و شوهرها پیش‌از به ‌دنیا آمدن فرزندشان درباره‌ نیازهای مادی خانواده به توافق می‌رسند و پیشاپیش برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. اما اگر شما بدون این برنامه‌ریزی برای بچه‌دار شدن اقدام کرده ‌باشید بعد از تولد دچار بحران می‌شوید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.