روش‌های جذب سرمایه‌گذار برای آغاز یک کار

شروع یک تجارت چالش‌‌ها و مسائل مختلفی دارد، شخصی که می‌خواهد وارد عرصه کار و تولید شود باید مرد میدان این مسائل باشد و تلاش کند هر یک از مشکلات را با تدبیر و به بهترین شکل حل کند. دشوارترین قسمت آغاز یک کار جذب سرمایه‌گذار است. اگر شما فرد ثروتمندی باشید می‌توانید با اتکا به منابع خودتان کارتان را راه بیندازید اما حقیقت این است که تعداد افرادی که این چنین هستند محدود است و در اغلب موارد نیاز به سرمایه‌گذار داریم. در این مطلب راه‌های جذب سرمایه‌گذار را مطرح می‌کنیم.

ارائه ایده‌های تجاری مناسب و تخصصی
برای جذب سرمایه‌گذاران با تجربه باید ایده تجاری تخصصی و مدونی داشته باشید تا بتوانید نظر سرمایه‌گذار را جلب کنید. در این صورت می‌توانید با خیال راحت سراغ سرمایه‌گذاران متخصص در حرفه خودتان بروید و مطمئن باشید در شرایطی که کار شما را قابل تجاری‌سازی ببینند و از بازگشت سرمایه‌شان مطمئن شوند، در تجارت شما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آشنایی قبلی
سعی کنید اول سراغ کسانی بروید که با آنها آشنایی قبلی دارید. سرمایه‌گذاران در حکم شرکای کاری شما خواهند بود، پس دقت کنید افراد مناسب را انتخاب کنید. در صورتی که می‌خواهید شریک جدید بگیرید اگر فرهنگ و خلقیات افراد جدید با اعضای پیشین گروه شرکا سازگار نیست از دعوت گروه اول به همکاری خودداری کنید.

صبور و انتقادپذیر بودن
موفقیت در تجارت در گروی ایجاد اعتماد متقابل است. برای این کار باید صبور باشید و سعی کنید اعتماد طرف مقابل‌تان را جلب کنید. در این مسیر اگر مورد انتقاد قرار گرفتید یا اینکه نظرات کارشناسی معتبری از سوی سرمایه‌گذار مطرح شد حتما آنها را بپذیرید و به کار ببندید.

تفاوت وجود داشتن بین دسترسی و موفقیت
عده زیادی از سرمایه‌گذارها حاضرند به سخنان شما گوش دهند و برنامه تجاری‌تان را مطالعه کنند. اما از این مرحله که مرحله دسترسی به سرمایه‌گذار است تا مرحله موفقیت، یعنی هنگامی که او چک را به نام شما و برای تامین مالی پروژه امضا می‌کند تفاوت زیادی وجود دارد.

امنیت سرمایه‌گذاری
بین امنیت سرمایه‌گذاری و احساس امنیت تفاوت‌های ظریفی نهفته است و سرمایه‌گذاران بیش و پیش از اینکه به اصل امنیت نیاز داشته باشند باید احساس امنیت کنند؛ احساسی که با تعامل شما و سرمایه‌گذار حاصل می‌شود.

استفاده از تبلیغات
استفاده صحیح از ابزارهای تبلیغاتی یکی از راهکار‌های مناسب برای جلب سرمایه‌گذار است، اما باید دقت کنید هر حرفه و کار تازه‌ای روش‌های تبلیغاتی خاص خودش را می‌خواهد. یک تجارت الکترونیک به شیوه‌های متفاوت تبلیغاتی نیاز دارد.

در دسترس بودن
یکی از اقدامات ویژه‌ای که درباره سرمایه‌گذاران باید رعایت کنید در دسترس بودن است. شما همیشه باید برای پاسخگویی به سرمایه‌گذاران‌تان آماده و در دسترس باشید. تلفن‌همراه خاموش، حضور در جلسات مداوم و مسائلی از این دست سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد.

قرارداد حرفه‌ای بستن
قرارداد سرمایه‌گذاری از پیدا کردن سرمایه‌گذار و متقاعد کردن او به مشارکت سخت‌تر است. قرارداد را جدی بگیرید و از یک وکیل یا فرد آشنا به حقوق تجارت بخواهید قرارداد محکم و همه‌جانبه‌ای را تنظیم کند. به اصطلاح جنگ اول به از صلح آخر است، پس از ابتدا یک قرارداد حرفه‌ای ببندید و به این ترتیب از مشکلات احتمالی بعدی بکاهید.

منبع: روزنامه فرهیختگان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.