ماسک‌هایی با آووکادو، عسل و جو

فروشگاه‌های لوازم آرایشی پر از انواع مواد شوینده و مراقبتی پوست و مو هستند. شما می‌توانید انواع شوینده‌های صورت و ماسک و تونر و کرم‌های مختلف صورت را با کارکردهای مختلف پیدا کنید. یک پاک‌کننده و سفید کننده قوی صورت عالی است اما پیدا کردن این پاک کننده خیلی از زندگی شما دور نیست . طبیعت پر است از انواع نرم‌کننده و پاک‌کننده‌های طبیعی که هیچ ماده شیمیایی آزاردهنده و حساسیت‌زا هم ندارند. مواد طبیعی مثل عسل، آواکادو یا جو برای تغذیه پوست و رطوبت رسانی به پوست بهتر از هر محصول بهداشتی دیگری عمل می‌کنند. یک نرم کننده و روشن کننده خوب برای پوست صورت‌تان می‌خواهید؟ این ماسک آواکادو، عسل و جو را امتحان کنید.

آووکادو
آواکادو یکی از سالم‌ترین و مغذی‌ترین خوردنی‌های جهان است. شما می‌توانید برای سلامت و مراقبت از پوست، آواکادو را در رژیم غذایی‌تان قرار بدهید یا آن را مستقیم روی پوست‌تان قرار بدهید. خاصیت کرمی آواکادو از این خوردنی خوب یک ماسک عالی می‌سازد. تاثیر و معجزه آواکادو نیاز به زمان زیاد ندارد. خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می‌کنید اثر آواکادو را روی پوست‌تان احساس خواهید کرد. مواد مغذی آواکادو از آن دارویی شفابخش برای پوست می‌سازد. خارش، التهاب، آکنه و اگزمای پوست که آسیب‌های رایج پوست هستند با آواکادو بهبود پیدا می‌کنند. این خوردنی خوشمزه سرشار از ویتامین آ است و برای بازسازی پوست و پیشگیری از چین و چروک زودرس پوست موثر است. آواکادو همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مثل ویتامین سی وای است که از تاثیر اشعه‌های مضر روی پوست محافظت می‌کند. اشعه‌ها عامل اصلی ایجاد چین و چروک زودرس پوست هستند. این میوه حاوی چربی‌های اشباع نشده است که برای تغذیه پوست‌های حساس بویژه پوست‌های مستعد جوش و آکنه مفید است.

عسل
عسل هم ماده مفید دیگری است که تاثیر معجزه آسایی در پوست دارد. عسل آنتی باکتریال است و برای پاک سازی منافذ پوست و پیشگیری از آکنه مفید است. مثل آواکادو این خوراکی خوشمزه هم سرشار از آنتی اکسیدان است که در برابر اشعه‌های مضر محافظی برای جلوگیری ایجاد چین و چروک صورت است. عسل مثل کرم ضد آفتاب عمل می‌کند و از سلول‌ها دربرابر نور خورشید مراقبت می‌کند.عسل رطوبت را بخوبی جذب می‌کند و مانع از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست می‌شود. پوست چربی دارید؟ از عسل استفاده کنید برخلاف همه پاک کننده‌های صورت این ماده هیچ آسیبی به شما نمی‌زند. عسل نیاز شما را برای جذب روغن‌های اضافه برطرف می‌کند و باعث شادابی پوست‌تان می‌شود.

جو
جوی دو سر فاقد گلوتن است و یک نرم کننده و شفاف کننده طبیعی پوست است و به عنوان یک پاک کننده طبیعی کاربرد موثری دارد. جوی دوسر شفای پوستی است که بر اثر آبله مرغان ملتهب است. بجز این نیز برای درمان التهاب و قرمزی پوست صورت موثر است.جو دوسر وقتی خیس می‌شود ژلاتینی می‌شود و اگر آن را روی پوست بگذارید برای پاک کردن سلول‌های مرده پوست قابلیت دارد. جو نرم کننده عمیق پوست صورت است، پوست را بازسازی می‌کند و از همه مهم‌تر دارویی برای التهاب و اگزمای پوست است.

ماسک ویژه
نصف آواکادو
دو قاشق غذاخوری عسل
یک چهارم پیمانه جوی پوست کنده و کوبیده شده
همه مواد را با هم مخلوط کنید و بکوبید تا اینکه به شکل یک کرم در بیاید. ماسک دست ساز را روی صورت بمالید و بیست دقیقه منتظر باشید و سپس با آب نیم گرم صورت را پاک کنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.